Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, nejsem plátce DPH a chtěla bych se zeptat zda musím při prodeji vždy dávat fakturu nebo paragon nebo to mohu dávat jen na vyžádání?
Offline
Můžete dávat jen na vyžádání. Vaše povinnosti v tomto směru upravuje živnostenský zákon v § 31, odstavci 14. Kopíruji:
(14) Podnikatel je povinen vydat na žádost zákazníka doklady o prodeji zboží a o poskytnutí služby. Na dokladu musí být uvedeno označení podnikatele obchodní firmou, popřípadě názvem nebo jménem a příjmením, a identifikačním číslem, datum prodeje zboží nebo poskytnutí služby, druh zboží nebo služby a cena, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
Offline
Dobrý den,
pokud doklad vystavovat nebudu (zákazník o to nepožádá), je vhodné si v DE(neplátce) vystavit na každý prodej fakturu,
i když jí zákazník nedostane,
nebo stačí příjem zapsat do "banky", kde mohu vyplnit datum výpisu, platby,jednotlivé položky(za co příjem byl) a dále variabilní symbol, který se bude schodovat s výpisem?
Evidenci povedu v programu Pohoda.
Děkuji
Offline
Stačí evidovat příjem v bance a vědět, za co byl, zřejmě budete mít nějakou vazbu na evidenci zboží.
Offline