Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, potřebovala bych poradit ve dvou případech . V tomhle jsem naprostý nováček. Jsme s.r.o. a plátci DPH. Přiznání k DPH budu podávat poprvé a to teď za 1.Q 2011.
1) V březnui jsme dostali fakturu na služby (pronájem veletržního stánku na MIPIM ve Franci-tj.místo plnění), na této faktuře je vyčísleno VAT (379 Eur), jak mám postupovat když chceme DPH vrátit a jak se promítne tato faktura v přiznání k DPH u nás (jaký řádek)?
2) Fakturovala jsem zálohovou platbu na Slovensko (plátci DPH), ti nám zálohu zaplatili. Jak mám postupovat s daňovým dokladem,je postup stejný jako při tuzemské zaplacené záloze? Mám odeslat daňový doklad?
Moc děkuji za odpověď
Prosím ještě jedna otázka:
Jak je to s nákupem PHM v EU a uplatnění DPH? Jaký je postup. Děkuji
Offline
1) Informace k vracení DPH z členských států EU najdete na stránkách MF ČR:
http://cds.mfcr.cz/cps/rde/xchg/cds/xsl … tml?year=0
Faktura za pronájem stánku se vůbec neobjeví v přiznání k DPH, místo plnění bylo (alespoň podle českého zákona platného do 31.3.2011a zdá se, že i podle Francouzů) mimo tuzemsko.
2) Pokud poskytujete služby, tak vystavujete daňový doklad podle § 33 ZDPH (tedy i na přijaté zálohy), pokud dodáváte zboží, tak vystavujete daňový doklad podle § 34 ZDPH (až pod dodání zboží).
Pokud jde o službu, tak přijatou zálohu uvedete jen do přiznání k DPH (ř. 21), do SH uvedete až při poskytnutí služby.
U PHM nakoupených v EU je to stejné, jako u přijatých služeb s místem plnění mimo tuzemsko. Můžete požádat o vrácení daně.
Offline
Otevírám staré téma. Nikde se mi to zatím nepodařilo najít a v přehledu požadavků není nic napsáno. Ráda bych zažádala o vrácení dph z Lucemburska za období 1.1. - 30.6.2017 a příští rok za druhou polovinu roku. Myslíte, že je to možné? Letos jsem žádala za celý loňský rok poprvé a vše vrátili. Nevím zda to mohu takto rozdělit, ale myslím si, že ano? Děkuji.
Offline