Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2008-11-12 10:27:35

Madayka
Člen/ka

výstavba domu - kancelář

Dobrý den, jsem živnostník. S manželem vlastníme pozemek a plánujeme výstavbu RD s tím, že si zde zřídíme i kanceláře k podnikání (manžel bude v budoucnu také podnikat).
Chtěla jsem se zeptat, jestli je možné takto postavený domeček vložit do majetku, budovu odepisovat, náklady s jeho výstavbou použít jako daň. uznatelné náklady. Nebude v tom ale háček, když budeme v domku zároveň i bydlet? A jak by to bylo s pozemkem??

Omlouvám se, jestli je můj dotaz krkolomný, ale s touto problematikou nemám žádné zkušenosti a než se do toho pustíme, tak bych ráda měla jasno.

Děkuji za odpověď a rady.

Offline

 

#2 2008-11-13 21:55:37

Zdena
Moderátorka

Re: výstavba domu - kancelář

Pouze ve zkratce: postavený rodinný dům lze vložit do obchodního majetku. Náklady, spojené jeho s výstavbou, budou až do doby dokončení domu nedaňovými výdaji. Po dokončení stavby sečtete všechny výdaje (základní vymezení nákladů souvisejících s pořízením hmotného majetku najdete v § 47 vyhlášky MF č. 500/2002 Sb.) a stanovíte vstupní cenu. Výdajem na podnikání jsou pak odpisy majetku, doba odpisování činí 30 let. Můžete si uplatnit jen část ročního odpisu budovy a to v poměru, ve kterém je RD užíván k podnikání a k soukromým účelům. Místnosti kanceláří můžete nechat zkolaudovat jako nebytové prostory. Pozemek nemusíte vkládat do OM, pořizovací cenu pozemku stejně nelze uplatnit ve výdajích a to ani formou odpisů.

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB