Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
chtěl bych začít podnikat na vedlejší činnost.Jednou z činností by byl nákup zboží ze země EU a jeho následný prodej v ČR.Předpokládám vedení jednoduchého účetnictví.Mám otázku,zda není nutné podvojné úč. a jak je to s další "administrativou" . Děkuji za odpověď
Pro začátek bude stačit daňová evidence, povinnost vedení účetnictví by vám vznikla až při ročním obratu nad 25 mil. Kč. Více zde: http://www.jakpodnikat.cz/ucetnictvi-da … idence.php
Fyzické osoby vedou daňovou evidenci, nebo podvojné účetnictví. Jednoduché účetnictví mohou vést občanská sdružení s právní subjektivitou, církve, náboženské společnosti a honební společenstva.
Další administrativa (je toho moc) zde: http://www.jakpodnikat.cz/
Zvažte, zda by nebylo dobré stát dobrovolným plátcem DPH. Povinné plátcovství by vás čekalo v případě, že v kalendářním roce pořídíte zboží z jiného členského státu EU v ceně 326 tis. Kč bez daně. Jako neplátce byste zboží nakupoval s cizí daní, kterou byste si nemohl odečíst a to ani v případě, že byste se následně stal plátcem a zboží jste ještě měl skladem.
Offline