Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
OSVČ neplátce DPH vedoucí pouze evidenci příjmů - ne dańovou - má povinnost uschovávat doklady pouze tři roky od daňového přiznání a to vzhledem ke všem institucím - i třeba pojišŤovnám?
A ještě jsem se chtěla zeptat, když příteli chybí v číselné řadě faktur jedna faktura- ta první, což si způsobil omylem v číslování a ne , že by tam kdy nějakou vystavil - je to problém? Taky nevede daňovou evidenci, jen ev. příjmů.
Děkuji za odpověď...
Offline
3 roky se vztahují jen k dani z příjmů. Vzhledem k pojišťovnám by bylo vhodné uschovávat tak dlouho, dokud mohou doměřit pojistné, tj. 10 let.
U chybějícího čísla stačí poznámka, že faktura nebyla vystavena.
(http://jakpodnikat.cz/archivace-dokladu.php)
Offline
Dobrý den,
vedu DE a provozujeme internetový obchod-zpracování fotografií. Zasíláme většinou dobírkou (nebo platba převodem) vše tedy chodí na podn.účet. Všechny platby (poměrně větší množství malých položek) tedy eviduji jednotlivě v Účtu s rozlišením sazeb DPH pod č.objednávky.
1/ některé objednávky jsou zrušené (stornované) ať už zákazníkem nebo námi pro např.nesmyslné zadání...takže číselná řada v deníku není úplná. Může to tak být?
2/ jednotlivé zakázky evidujeme pouze elektronicky, tzn. netiskneme faktury, pouze daňové doklady na vyžádání. Je nutné mít i "papírovou" objednávku či doklad nebo stačí zápis v peněžním deníku? Může po nás chtít daň úřad ještě nějakou evidenci? Např o stornovaných tedy chybějících zakázkách?
Děkuji za Váš čas.
Offline
1/ Ano, může to tak být.
2/ Stačí zápis v peněžním deníku. Vedete knihu pohledávek? Tam by se měly zobrazit všechny zakázky a můžete tam poslat i stornované objednávky, tím si doplníte číselnou řadu.
Offline