Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2014-01-24 09:17:56

JanaPt.
Člen/ka

Doprava zaměstnanců do práce

Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, zda je podle vašeho názoru možné obhájit před finančním úřadem následující situaci:
1)OSVČ, vykonává činnost jako veterinární lékař. Letos přijal zaměstnance, který pracuje také jako veterinární lékař. Zaměstnanec má k dispozici služební auto, jelikož oba dojíždí na farmy v okolí. Navíc se střídají v pohotovosti (např. při kompĺikovaném porodu krávy jede jeden z nich na farmu kdykoliv). Zaměstnanec má trvalé bydliště jinde než je sídlo OSVČ a služebním autem se tím pádem dopravuje z domova do práce, která ale není v místě sídla OSVČ, navíc musí být každou druhou noc k dispozici na pohotost.
V několika výkladech o daňových a nedaňových nákladech jsem četla, pokud je služební auto zaměstnancem využíváno k dopravě domů, jedná se o nedaňový náklad (zaměstnanec jede soukromě). Toto chápu, pokud zaměstnanec chodí na směny do jednoho místa a nemusí být k dispozici i v noci. Ale když je situace viz výše, připadá mi obhajitelné, že zaměstnanec, místo aby jel z domova do sídla (navíc přes ves ve které je farma), tam nasedl do služebního auta, dojel zpět na farmu, tam vykonal činnost a opět by jel "kolečko", tak nasedne do služebního auta doma, dojede do 8 km vzdálené farmy a po zákroku jede opět jen domů. Ušetří se tím spoustu času i km.
Vedu daň. evidenci zatím pár let a ráda bych měla vše OK, tak se raději ptám, zda jsou možné i vyjímky nebo ne.
Předem díky za odpověď i Váš názor.
2)Ještě bych měla jednu otázku: Pracuji na zkrácený úvazek (0,7) jako účetní a zároveň na dohodu u jedné  OSVČ. Uvažuji o zřízení živnostenského listu s tím, že místo dohody bych měla vedlejší živnost, ale dál bych pracovala na částečný úvazek jako zaměstnanec. Ale nejsem si jistá, zda by vedlejší živnost nebyla posuzovaná jako "švarcsystém" - když tak pročítám příspěvky s tím, že bych měla jen jednoho zákazníka.  Ale přiznám se, že víc než jednoho, max. dva zákazníky na živnost bych nezvládla.
Ještě jednou moc díky za všechny rady, člověk se zde vždy dozví něco nového. Jana

Offline

 

#2 2014-01-24 17:46:53

Marie66
Člen/ka

Re: Doprava zaměstnanců do práce

Dobrý den.
Bod 1 mi přijde logický, ale skutečně záleží na Vás, jak náklad obhájíte. Uvidíte ještě, co ostatní názory zde. Možná bych kontaktovala správce daně, někdy jsou ochotní, pokud ne, můžete zkusit vyslechnout názor daňového poradce.

U bodu 2 bych se rozhodovala podle výše odměny - do 10 tis. nebo nad. Jedná se o DPP nebo o DPČ?

Offline

 

#3 2014-01-25 09:53:26

Zdena
Moderátorka

Re: Doprava zaměstnanců do práce

1) Máte v pracovní smlouvě sjednané místo pravidelného pracoviště? Pokud ano, a je na adrese zaměstnance, tak jsou podle mého názoru všechny cesty z domova i domů pracovní a nemusíte řešit výdaje na služební auto.
2) Pokud budete vykonávat činnost doma na svém počítači, nejlépe se svým SW, tak nepůjde o Švarc systém, ani kdybyste měla jen jednoho klienta. Ale pokud se vejdete do 300 hodin za rok a do odměny 10 tis. Kč měsíčně, tak bude nejpohodlnější DPP.

Offline

 

#4 2014-01-25 13:18:03

JanaPt.
Člen/ka

Re: Doprava zaměstnanců do práce

Díky za názory, k bodu 2 předpokládám, že letos 300 hodin překročím, do roku 2013 jsem měla DPP.Tím, že agenda se navyšuje, předpokládám dohodu do poloviny roku a potom situaci budu muset řešit buď 0,5 úvazkem nebo živnosťákem. Samozřejmě živnost by mě vyšla levněji, kvůli paušálu. Pracuji z domova dálkovým přístupem na PC zaměstnavatele. SW je zaměstnavatele, používá ho i k vedení skladu, takže ho využívá i doma.
V pracovní smlouvě je místo pracoviště sídlo OSVČ, takže by bylo nejlepší, předělat dodatkem. Ale zkusím zavolat na FÚ, co mi k tomu řeknou.
Moc děkuji za rady.

Offline

 

#5 2014-01-25 16:04:42

Zdena
Moderátorka

Re: Doprava zaměstnanců do práce

Pokud překročíte 300 hodin, tak bude výhodnější ŽL, než DPČ. Přiznání a přehledy určitě zvládnete sama, nebude si muset platit účetní:-) V dálkovém přístupu na PC zaměstnavatele nevidím problém.

V pracovní smlouvě máte zřejmě sjednané místo výkonu práce. K tomu můžete dodatkem sjednat místo pravidelného pracoviště. Pročtěte článek zde:
http://www.vozab.com/108-pravidelne-pra … ni-nahrady

Offline

 

#6 2014-01-27 08:55:42

JanaPt.
Člen/ka

Re: Doprava zaměstnanců do práce

Díky moc za rady, nechápu, jak stíháte mít o všem přehled, ale moc díky za vás. Účetní si opravdu platit nebudu muset a s cestami to ještě dovyřeším.

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB