Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
vedu daňovou evidenci (výdaje uplatňuji paušálem, ale eviduji si je) a jsem plátcem DPH. Po Novém roce budu u Wedosu (hostingová firma) platit větší množství domén a hostingů a proto uvažuji o jejich zálohovém účtu. Bohužel nevím, jak vše správě zaevidovat? Ten zálohový účet funguje tak, že mi vystaví zálohovou fakturu, já zaplatím, oni mi hned zašlou daňový doklad a pak na konci každého měsíce zasílají faktury na částku 0 Kč za služby, které jsem využil.
Když si řekněme v lednu požádám o zálohovou fakturu na 10.000 Kč bez DPH a zašlu jim tedy 12.100 Kč, mohu si hned 10.000 Kč dát do daňových výdajů a 2.100 Kč do nedaňových? (jsem si vědom toho, že jde jen o informace pro mě). A DPH si zaeviduji až podle jednotlivých faktur, které mi zašlou na konci měsíce (zasílají pravidelně po měsíci) nebo si mohu odečíst hned celé DPH?
Děkuji moc.
Offline
Při odeslání částky 12.100,- Kč si můžete dát 10.000,- Kč do daňových a 2.100,- Kč do nedaňových výdajů.
DPH si budete moci odečíst celé na základě daňového dokladu, který hostingová firma vystaví po přijetí Vaší zálohy. Pokud zaplatíte v lednu a daňový doklad k zaplacené záloze přijde až v únoru, tak uplatníte nárok na odpočet v únoru (až v období, kdy máte v držení daňový doklad).
Offline