Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, musím vést evidenci dlouhodobého a oběžného majetku, když mám v daňové evidenci ve výdajích pouze oběžný? Musím například notebook na kterém pracuji někam zapisovat, když jsem si ho jako výdaj nenapsal? Díky za odpovědi.
Offline
Pokud není pořízení NTB ve výdajích nebo neuplatňujete odpisy (pořiz. cena nad 40 tis. Kč), tak nemusíte vést v evidenci. Jestliže předpokládáte nějaké výdaje na opravy, které budete chtít uplatnit jako daňové výdaje, tak je vhodné zavést majetek do evidence.
Přemýšlel jste o uplatňování výdajů procentem z příjmů?
http://www.jakpodnikat.cz/pausalni-vydaje-procentem.php
Offline
Děkuju, a nevíte, jestli musím vést evidenci dlouhodobého majetku, když žádný mít nebudu? A je to tak, že když nakoupím oběžný, tak ten se nikde neeviduje, pouze v daňové evidenci? (např propisky, barva do tiskárny, vizitky, ...)
Offline
Jak byste chtěl vést evidenci něčeho, co nemáte? Jestliže nemáte pro předepsanou evidenci náplň, tak ji prostě nevedete.
Propisky, vizitky a barvu do tiskárny zapíšete jen do daňové evidence.
Offline