Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den všem přeji,
prosím o radu.
FO, plátce DPH kvartální. V říjnu 2012 jsme vystavili fakturu za provedení montáže LPG do vozidla, odvedli jsme DPH. Došlo k tomu, že na tuto stejnou zakázku (zřejmě nedopatřením) se vystavila v březnu 2013 nová faktura, ze které my jako dodavatelé jsme odvedli DPH. Nyní v květnu nás odběratel upozornil, že ta březnová faktura je neoprávněná, tudíž nám ji vrátili. Odběratel fakturu nemá zavedenou v účtu a ani si nenárokoval DPH.
Můj dotaz zní, zda-li je zapotřebí vystavit na tu březnovou fakturu ? opravný daňový doklad a zaslat jej odběrateli a my jako dodavatel zpracovat dodatečné přiznání k DPH a zažádat FÚ a vratku??? Tak nějak jsem to pochopila v zákoně o DPH § 42 odst. 1a ? došlo ke zrušení celého zdanitelného plnění.
Původně jsem si myslela, že bych březnou fakturu stornovala a v přiznání k DPH za 2Q nárokovala zpět, ale to asi by nebyl správný postup.
Předem děkuji za odpověď. Pavlína M.
Offline
Dobrý den, dle mého názoru nejjednodušší bude provést opravu (nebyla povinnost vystavit daňový doklad) dle § 42 odst. 2 v květnu do 15 dní od zjištění rozhodných skutečností. Druhá varianta je jak píšete, dle § 43 prostřednictvím dodatečného přiznání k DPH, ale to je zbytečně moc papírování (důvod podání dodatečného atd.).
Offline
Dobý den,
mockrát vám děkuji za odpověď. Udělám to, jak píšete, tím jednoduchším způsobem. Čím míň člověk na sebe upozorňuje, i když je to ve prospěch státu, tím líp. Mějte se hezký, zdraví vás, Pavlína M.
Offline