Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den paní Zdenko,
prosím Vás o vysvětlení problematiky výdajového dokladu v účetnictví. Jde mi o to, je FO (případě PO nebo neziskovka) vedoucí účetnictví, plátce dph povinna k dokladům v pokladně (například paragon) vystavovat ještě svůj výdajový pokladní doklad a doplnit na něj veškeré náležitosti a nalepit ho k paragonu nebo to stačí jako například v daňové evidenci, jednoduše nalepit paragon na papír, dát mu nějaké číslo a tím to končí? Je někde přesně uvedeno jak se v tomto případě musí v účetnictví postupovat? Přijde mi to zbytečná práce, ale nerada bych něco zanedbala.
Moc Vás prosím o radu a zároveň moc děkuju za Vaši ochotu.
Kvetiinka
Offline
Dovolím si přispět se svým názorem.
V účetnictví vypisuji ke každému výdaji z pokladny pokladní doklad.
Důvodem je kontace, která by na paragonu byla nepřehledná, pokud vůbec by na něm bylo pro ni místo.
Offline
Dekuji Marie za Vas prispevek, presto by me zajimalo, jestli je to skutecne povinnost, pripadne kde je to v zakone uvedeno, vite to nekdo, prosim? :-) K.
Offline
Nemusíte sice vyplňovat VPD (alespoň neznám zákon, který by to přikazoval), ale nestačí pouze nalepit paragon na čistý papír jako v případě vedení DE. Kontace dle mého názoru nemusí být přímo na dokladu, stačí vytisknout sestavu se zaúčtovanými doklady. Mě tam hlavně chybípodpisy pokladní a příjemce peněz. Jedině, že byste k nalepenému dokladu připsala na papír, kdo a kdy předal a převzal hotovost.
Také můžete vystavovat souhrnné doklady, pokud vyplácíte jedné osobě v jednom dni více nákupů, tak stačí vyplnit jen jeden VPD s několika přílohami.
Offline
Dobrý den paní Zdenko, přesně o tohle mi šlo, já právě ty kontace tisknu pak sumárně a přiložím je na konec šanonu, ale šlo mi právě o ty podpisy. Děkuji Vám K.
Offline