Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
dobrý den,mám internetový second.hand a nejsem plátce dph..vedu daňovu evidenci,přijímám pouze platby na účet a na požádání vystavuji paragon..stane se tak jednou dvakrát za měsíc že o něj někdo požádá.Nejsem si jistá zda v DE uvést celý příjem na bankovním výpisu jako jeden doklad,nebo zda musím podle došlých plateb zavidovat každou platbu zvlášť v daný den a zda si musím pro sebe vystavovat k došlým platbám faktury jako doklad o příjmu nebo zda stačí pouze výpis z účtu který používám pouze pro podnikání...snaží se u došlých plateb uvádět VS ale ne vždy ho zákazníci dodržují a měsíčně mi chodí okolo 200 až 300 plateb v čáskách od 80 do 400 kč...prosím poraďte...děkuji Moravcová
K došlým platbám nemusíte vystavovat žádné faktury, ani jiné doklady, pokud je zákazník nevyžaduje. Dokladem o příjmu je výpis z běžného účtu. Pokud by pro vás bylo evidování jednotlivých plateb pracné, pak si myslím, že bude stačit součet příjmů podle bankovního výpisu.
Offline
takže nemusím dokazovat jednotlivé příjmy fakturami??měly by mi tedy stačit zapsané objednávky?? známá účetní taky přesně neví :-(
V živnostenském zákoně je uvedeno:
§31 odst.15 Podnikatel je povinen vydat na žádost zákazníka doklady o prodeji zboží a o poskytnutí služby.
Takže sama žádné faktury vystavovat nemusíte, pokud je klienti nepožadují. Důležité je příjmy nějakou formou evidovat a doložit bankovním výpisem.
Offline
tak to by mělo být stejné jako u stánkového prodeje,tak se také vystavejí doklady jen málokdy,a příjmyse zapisují třeba do sešitu,takže pokud k výpisu doložím seznam objednávek,mělo by to být košer :-))internetový secondhand teprve pořádně začíná a málokdo se v tom orientuje :-)) děkuji za pomoc,krásný den,M.M.
tak jsem do pátrala pravdu u podobného pordejce secondhandu po netu,který už má zkušenost s finančním úřadem:
faktura se vytvářet musí ke každé platbě a párovat potom s platbami na účtu,když někdo nezplatí nebo objednávku zruší,musíse vystavit storno faktura a doložit mail že objednávku ruší,nebo připsat že neodpovídá.......tak si myslím že my na netu to máme složitější než v kameném krámku :-(
To by mě zajímalo, na zakládě jakého právního předpisu a jestli ten finanční úřad trochu nepřekračuje svoje pravomoce. Oni se totiž ti úředníci dost často snaží svoje povinnosti ulehčovat a pak přenášejí povinnosti na poplatníka, ačkoliv poplatník nemusí mít v konkrétním případě zákonnou povinnost.
Pokud nejste účetní jednotka, neřídíte se zákonem o účetnictví. Pokud nejste plátce DPH, neřídíte se zákonem o DPH.
Takže v zásadě vám zbývají 2-3 zákony: živnostenský zákon, obchodní zákon a zákoník o daních z příjmů (v něm se ale tuším o fakturách nic nepíše).
Samozřejmě, pokud jste plátce DPH, musíte vystavovat daňový doklad. Předtím jsem ale pochopil, že se de facto bavíme o paragonech.
Ono totiž ?faktura? je takový terminus technicus, každý si pod tím může představit něco jiného. Obsah faktury není nikde definován.
Závazný obsah ?faktury? obsahuje pouze zákon o DPH a částečně zákon o účetnictví.
Offline