Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2009-10-25 14:26:42

Keert
Člen/ka

Daňová evidence / paušál

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat na následující věc. Začal jsem podnikat 1.10.09. Provozuji eshop + vytvářím webové stránky, počítačovou grafiku apod. Dnes jsem se rozhodl dát dohromady všechny přijaté a vydané doklady za říjen a vytvořit si v excelu daňovou evidenci. To všechno je ok, ale nevím si rady z následujícím.

1. Můžu si do daňové evidence napsat pořízení ŽL?

2. Při provozu e-shopu, přidávám na vydané faktury samostatnou kolonku pro poštovné. Jak toto poštovné zahrnout do evidence? Poštovné je v případě vydaných faktur můj příjem? A jak tedy uplatním výdaje na poštovné? Mám schovávat všechny podací lístky z pošty? Do daňové evidence teda zapíšu zvlášť každý podací lístek?? To bych potom nedělal nic jiného než zapisoval denně několik podacích lístků (nových řádků) do evidence. Prosím o vysvětlení poštovného. :/

3. Pokud nakoupím u dodavatele zboží....to mám do evidence zapsat jako výdaj předpokládám. Pokud zboží prodám, je to příjem. Jenže ty vydané faktury (příjem) jsou včetně poštovného - viz bod 2. Pokud tedy denně odešlu např. 10 balíků = 10 vydaných faktur........= 10 nových řádků v daňové evidenci?? :)

4. Pokud budou mé výdaje za rok 09 vyšší než příjmy (ztráta z podnikání?)...... je výhodnější daňová evidence nebo paušál?

Díky za pomoc a přeji hezký den.

Editoval Keert (2009-10-25 14:29:09)

Offline

 

#2 2009-10-29 10:17:07

Zdena
Moderátorka

Re: Daňová evidence / paušál

1. Ano.
2. Poštovné, které vám zákazník zaplatí spolu se zbožím, je také váš příjem. Výdaje na poštovné uplatníte na základě podacích lístků. Nemusíte evidovat každý zvlášť, stačí sečíst lístky za vámi zvolené období (zřejmě měsíc, ale když na to přijde, můžete klidně i za celý rok) a uvést je do jednoho řádku.
3. Pokud nakoupíte od dodavatele zboží, tak jste učinil výdaj. Pokud zboží prodáte, tak máte příjem. Do daňové evidence nezapisujete přijaté a vydané faktury, ale až jejich úhrad. Jedna úhrada = jeden řádek.
4. Pokud výdaje převýší příjmy, pak se jedná o ztrátu z podnikání, kterou můžete odečíst od základu daně v následujících pěti zdaňovacích obdobích. V tom případě je lepší daňová evidence, neboť při uplatnění výdajového paušálu nikdy nemůžete docílit ztráty.

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB