Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



  • Index
  •  » Podnikání
  •  » Začátek podnikání a jak postupovat při dovozu zboží z EU

#1 2008-10-17 22:00:06

smolden
Host

Začátek podnikání a jak postupovat při dovozu zboží z EU

Dobrý den,
chtěl bych začít podnikat na vedlejší činnost.Jednou z činností by byl nákup zboží ze země EU a jeho následný prodej v ČR.Předpokládám vedení jednoduchého účetnictví.Mám otázku,zda není nutné podvojné úč. a jak je to s další "administrativou" . Děkuji za odpověď

 

#2 2008-10-18 17:55:05

Zdena
Moderátorka

Re: Začátek podnikání a jak postupovat při dovozu zboží z EU

Pro začátek bude stačit daňová evidence, povinnost vedení účetnictví by vám vznikla až při ročním obratu nad 25 mil. Kč. Více zde: http://www.jakpodnikat.cz/ucetnictvi-da … idence.php

Fyzické osoby vedou daňovou evidenci, nebo podvojné účetnictví. Jednoduché účetnictví mohou vést občanská sdružení s právní subjektivitou, církve, náboženské společnosti a honební společenstva.

Další administrativa (je toho moc) zde: http://www.jakpodnikat.cz/

Zvažte, zda by nebylo dobré stát dobrovolným plátcem DPH. Povinné plátcovství by vás čekalo v případě, že v kalendářním roce pořídíte zboží z jiného členského státu EU v ceně 326 tis. Kč bez daně. Jako neplátce byste zboží nakupoval s cizí daní, kterou byste si nemohl odečíst a to ani v případě, že byste se následně stal plátcem a zboží jste ještě měl skladem.

Offline

 
  • Index
  •  » Podnikání
  •  » Začátek podnikání a jak postupovat při dovozu zboží z EU

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB