Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
mám prosím vás dva dotazy. Chtěl bych si založit živnost na prodej kompletních počítačových sestav.
1. Je lepší být neplátcem DPH, i když bych nakupoval od plátce DPH a výrobky bych prodával koncovým uživatelům?
2. Jak by to bylo se záručním listem? Nakupoval bych komponenty(graf. karta, zvukovka, zdroj.....) s dvouletou zárukou a prodával bych to potom jako sestavu PC. Zákazníkovy bych potom sestavu poslal se všemi záručnímy listy komponentů, nebo bych vystavil svůj záruční list na celou sestavu a záruční listy komponentů bych si uschoval.
Děkuji za odpověď a přeji příjemný den
Offline
1. Pokud budou koncoví uživatelé neplátci, pak pro ně jako plátce DPH budete dražší.
2. Nevím.
Offline
Záruční listy od jednotlivých komponetů jsou pro Vás jako podnikatele takřka bezpředmětné, protože pokud budete reklamovat, nevztahuje se na Vás zákon o ochraně spotřebitele (tuším 634/1992 Sb.), ale postupujete klasicky podle dodavatelsko-odběratelských smluv upravených v ObchZ.
Koncovým zákazníkům musíte vystavit doklad - záruční list.
Offline