Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
K 31.12 mě vznikla povinnost registrovat se jako plátce DPH a tak pročítám zákon o DPH, dokonce se i v něčem orientuji, jedna věc mě však uniká. Jaký je postup v případě, že zákazník fakturu nezaplatí?
Zatím se mně to jeví tak, že mám prostě smůlu, DPH jsem povinnen odvést z uskutečněného plnění (ze svého)bez ohledu na to, zda za uvedené plnění dostanu zaplaceno či nikoli. Můžete mně nastínit, zda li existuje nějaký postup v uvedeném případě, existuje nějaká možnost odpočtu odvedené DPH v případě neuhrazení klientem (na základě jakého & ?) nebo mám smůlu a o uvedené peníze prostě přijdu ?? Děkuji za odpovědi.
Pro upřesnění daňovou evidenci nevedu a výdaje uplatňuji paušálem.
Offline
Bohužel, je to přesně tak, jak se vám to jeví. Pokud zákazník nezaplatí, tak jste měl prostě smůlu. Uskutečnil jste zdanitelné plnění, máte tedy povinnost toto plnění přiznat a odvést daň bez ohledu na to, zda vám je, či není zaplaceno.
Offline