Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
je možné uplatnit DPH z vyúčtování za telefony, které je vystaveno na soukromou osobu?
Plátce DPH, OSVČ, ve vyúčtování není uvedeno DIČ ani IČ, vyúčtování celkem za 3 telefony v celkové výši max. Kč 2000,- vč. DPH, uplatňuje se pouze jeden telefon max. Kč 1300,- vč. DPH.
Jedná se mi o možnost uplatnění odpočtu DPH na jeden telefon (max. Kč 1300 vč.DPH), který se používá pro podnikání. Dá se na tento doklad pohlížet jako na zjednodušený daňový doklad do Kč 10000,- vč.DPH a tak obejít nutnost mít na daňovém dokladu DIČ? Nebo bez uvedení DIČ není možné uplatnit DPH?
O daň z příjmu se mi nejedná, tam jsou výdaje uplatňovány paušálem.
Moc děkuji za Váš názor
Offline
Dobrý den, kopíruji starší odpověď z tohoto fóra:
http://diskuse2.jakpodnikat.cz/viewtopic.php?id=11070
Offline
Děkuji za reakci.
Dnes ráno se mi dostala na stůl faktura za Kč 75000,- vč. DPH, dodavatel zboží s.r.o. a plátce DPH, která také nemá DIČ (pouze IČO) a je z 08/2016.
Pokud lze aplikovat uvedený odkaz, tak pak vyvstává další otázka: Co na to kontrolní hlášení.
Toto je z mé strany jenom řečnická otázka a povzdechnutí nad zbytečnými komplikacemi.
Udělám s tím rázný konec. Faktura bez DIČ = nelze nárokovat DPH.
Ještě jednou děkuji za reakci.
Offline
Pokud je eseročko plátcem DPH, požádala bych, aby fakturu doplnili o potřebné údaje.
Offline
Nevím, jestli s.r.o. vyhoví, museli by podat následné KH za 08/2016. U faktury nad 10 tis. Kč bez DIČ bych raději neuplatňovala nárok na odpočet, jak píše p. Elvira.
Offline
A odběratel je fyzická nebo právnická osoba?
Dodavatel by i bez DiČ měl mít úplně správně fakturu v oddílu A4, když bylo zboží kupováno na IČo, z čehož může usuzovat, že se bude jednat o osobu povinnou k dani. vím, že je chyba odběratele, že nenahlásil své dič, ale není to úplně malá částka, abych to jen kvůli formálním náležitostem neuplatnila, já bych asi odpočet uplatnila, když chybějící dič lze prokázat jiným způsobem. No a do KH to je na zvážení, kde by to mělo být správně je jasné- B2,ale to by vám mohla přijít výzva, protože váš dodavatel bude mít v odd. A5, ale pokud uvedete do oddílu b3, pravděpodobně se nic nestane. přiznání k DPH budete mít správně, žádná výzva ke KH vám pravděpodobně také nepřijde, no a že jste si v KH spletla oddíl není taková chyba.
Také záleží, v jaké jste pozici vůči plátci-ext. účetní, zaměstnanec, no je to na vás :-)
Offline
To je dobrý nápad, splést si oddíl, za takový omyl ani nejsou žádné sankce:-)
Offline
Děkuji, od Vás to potěší :-) někdy bych nejraději v pozici odběratele vše nahrnula do B3, taková malá sabotáž KH, ale jelikož nám přeci všem jde o, co nejlepší výběr daní, tak to nedělám :-D
Offline
Včera mi byla doručena opravená faktura na těch Kč 75000 vč. DPH.
Dodavatel je s.r.o. a jistě odevzdával KH za 08/2016 (je to velký supermarket na elektro). Odběratel OSVČ osobně dojel k dodavateli a vše vyřídil. Dodavatel si vzal zpět původní fakturu (bez DIČ) a vytiskl stejnou fakturu s DIČ. Předpokádám že dodavatel zahrnul svoji fakturu v KH 08/2016 do A4 a proto úplně v klidu a v pohodě vytiskl fakturu s DIČ. Teď už nic nebrání uplatnění DPH a zahrnutí do KH za 3.Q/2016 do B2 a pokud by přece jenom přišla výzva od FÚ, tak máme na to řádný daňový doklad.
Poznámka: OSVČ je u dodavatele řádně zaregistrován a má všechny údaje správně (jméno, příjmení, adresa, IČ, DIČ) a již dříve odebíral zboží na fakturu a bylo vše v pořádku. Ale u této faktury (Kč 75000 vč.DPH) chybělo DIČ.
Děkuji všem zúčastněným za názory
Offline