Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
začínám podnikat coby prodejce krmiv pro domácí zvířata (pes, kočka...) Občas se stane, že nakoupím z velkoskladu takové krmivo, které si nakonec zákazník nekoupí, mě zůstane na skladě a nepodaří se mi jej prodat ani se slevou. Po době min. trvanlivosti je již nemohu prodat, neutržím tedy žádný zisk. Fakturu s tímto zbožím mám již však uvedenou v nákladech. Jak lze tedy toto zboží odepsat? Jak konkrétně dokladovat likvidaci, když se fakticky jedná o vyhození, např. 2 kg pytle granulí do kontejneru?
Jak řešit mimoádnosti, napříklads situaci, kdy se mi zboží poškodí (roztrhne obal) a je tedy neprodejné?
Děkuji za odpověď
Offline
Při likvidaci prošlého zboží postupujte podle ustanovení § 24/2/zg) zákona o daních z příjmů (cituji):
výdaje (náklady) vzniklé v důsledku prokazatelně provedené likvidace zásob materiálu, zboží, nedokončené výroby, polotovarů a hotových výrobků .......
K prokázání likvidace je poplatník povinen vypracovat protokol, kde uvede důvody likvidace, způsob, čas a místo provedení likvidace, specifikaci předmětů likvidace a způsob naložení se zlikvidovanými předměty, a dále uvede pracovníky zodpovědné za provedení likvidace.
Doporučuji konzultaci se správcem daně, zda nebude požadovat nějaké další důkazní prostředky.
Poškozené obaly snad poradí někdo jiný. Podle mého názoru se jedná o škodu, kterou někdo způsobil, odpovídá za ni a měl by ji tedy nahradit.
Offline