Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Dobrý den,
jako fyzická osoba vedu daňovou evidenci, jsem plátce DPH.
Využívám v podnikání Google Apps, kdy se platí měsíčně za každého uživatele fixní částka. Nejsem si jistý, jak mám s touto položkou pracovat v přiznání k DPH. Za každý měsíc jako každý mám od irské pobočky Google k dispozici ke stažení fakturu a čáska mi je automaticky každý měsíc stržena z účtu.
Na faktuře je VAT 0% a dodatek "Services subject to the reverse charge - VAT to be accounted for by the recipient as per Article 196 of Council
Directive 2006/112/EC". Nejsem si jistý, jestli mám v přiznání k DPH vždy tuto položku uvést od oddílu C. - řádek 5 ("Přijetí služby s místem plnění podle § 9 odst. 1 od osoby registrované k dani v jiném členském státě"), nebo v tom samém oddílu na řádku 10 ("Režim přenesení daňové povinnosti (§ 92a) ? odběratel
zboží nebo příjemce služeb")? Spíše mám za to, že správné řešení je to druhé, ale radši bych se zeptal někoho, kdo si je jistý. V druhém případě navíc pravděpodobě musím se standardním přiznáním k DPH finančnímu úřadu vyplnit a odevzdat také formulář "Výpis z evidence pro účely daně z přidané hodnoty podle § 92a zákona o DPH" jako příjemce služby, je to tak?
Mockrát děkuji za odpověď.
Offline
nejedná se o § 92a) -stavební práce a odpady - tedy nebudete dávat do ř. 10 a 43 ani podávat výpis z evidence
zdaníte na ř. 5 a 43-pokud se jedná o službu z EU od plátce daně
nebo na ř. 12 a 43 -pokud se jedná o službu z třetí země
žádný výpis ani hlášení
Offline
Děkuji za odpověď.
Díval jsem se (viz § 92a na http://www.podnikatel.cz/zakony/zakon-c … oty/uplne/) a přímo v této části není uvedeno, že se to týká pouze stavebních či montážních prací. Tak si tím pořád nejsem jistý. Může mi to tady ještě někdo potvrdit?
Ještě zopakuji, že jsem příjemce služby od osoby reg. v jiném členském státě (EU). Děkuji za vysvětlení.
Offline
Uvádějte na řádku 5, neboť jste přijal službu od osoby registrované v jiném členském státě EU.
Na řádku 10 se uvádějí zcela odlišná plnění, se kterými nemáte nic společného. Jedná se o zvláštní režimy při dodání specifických druhů zboží a při poskytnutí stavebních nebo montážních prací mezi tuzemskými plátci.
Offline
Dobrý den, prosím o radu,
OSVČ, plátce DPH si objednal elektr.přes Obchod Norton Store "Norton 360" (službu odběrů na 1 rok pro 3 počítače), obdržel :
"Podrobnosti objednávky/faktura ", kde je uvedeno :
číslo a datum objednávky, částka za službu, daň ( 15%) = 0 , kód osvobození od DPH = uvedeno DIČ OSVČ
Platební pokyny - Pro zákazníky společnosti Symantec zpracovává platby společnost GLOBAL Collect BV, č.účtu .......
Mám uvést v přiznání k DPH ř.6 + ř.44 ???? ( Na základě uvedeného kódu osvobození od DPH)
Není mi jasný dodavatel, OSVČ tvrdí, že nic jiného-fakturu neobdržela.
Moc děkuji
Offline
Dobrý večer, uvedla bych na ř. 12 + 43. Podle mého názoru je dodavatelem americká firma Symantec, přijali jste tedy službu od osoby neusazené v tuzemsku s místem plnění v ČR. Nizozemská společnost Global Collect Services B.V. je pouze platební instituce, která poskytuje Symantecu platební služby, od ní jste žádnou službu nepřijali. Nevím, co znamená 15% daň. V USA žádnou DPH nemají a Nizozemci mají sazby 21% a 6% a pokud vím, tak finanční služby jsou osvobozené:-) Místo plnění je v tuzemsku a sazby DPH se řídí českým zákonem o DPH. OSVČ si zřejmě objednal antivirus a tato služba spadá do základní sazby 21%.
Offline
Zdeni, moc děkuji za Váš názor.
Offline
Nevíte někdo, jak se řeší přenesení daňové povinnosti v případě, kdy daň mám přiznat k 31.12.2018, ale odečíst až k 5.1.2019, kdy mi přišel doklad. Děkuji.
Offline
A proč zkoumáte, kdy přišel doklad, když jde o přenesenou povinnost?
Offline
Stránky: 1