Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



  • Index
  •  » DPH
  •  » jaké doklady a do kterého oddílu

#1 2016-04-01 22:12:41

romča
Člen/ka

jaké doklady a do kterého oddílu

Dobrý večer. A je to tady - jdu dělat poprvé kontrolní hlášení za malého podnikatele - plátce DPH. Hledám asi vědu již úplně ve všem. Potřebuji si shrnout - podnikatel nevystavuje paragony, ale vždy faktury - tedy vystaví fakturu ať se jedná o částku do 10-ti tisíc nebo nad 10000,- ať to je hotově nebo převodem, nerozlišuje, zda se jedná o firmu nebo obyčejného človíčka. Bude platit pravidlo, že pokud to je do 10-ti tisíc ,tak to patří do stejného oddílu ať to je fakturováno na firmu nebo na toho obyčejného človíčka?tedy do A5, ale pokud to je nad 10000,- tak na firmu přijde do A.4 a na obyčejného človíčka přijde opět do A.5? do A.5 to přijde jednou částkou za všechny vystavené faktury  bez rozpisu na jednotlivé řádky? a zase naopak přijaté faktury, paragony, prodejky je to samé pravidlo akorát - do 10000 B.3, nad 10000,- B.2??  Je nějaké pravidlo kdy se má vystavit doklad tzv. Prodejka?? před kontrolním hlášením se takový doklad k nám snad ani nedostal, za to teď jich tam je od dodavatelů požehnaně - něco mi uniklo - nějaká novinka po novém roce??? díky za odpověď

Offline

 

#2 2016-04-03 22:51:05

Zdena
Moderátorka

Re: jaké doklady a do kterého oddílu

Vystavené faktury v hodnotě do 10 tis. Kč (včetně daně) se zapisují jednou částkou za všechny vystavené faktury do oddílu A.5., ať je fakturováno na firmu, nebo na obyčejného človíčka.
Faktury v hodnotě nad 10 tis. Kč vystavené pro plátce, osoby povinné k dani neplátce a pro právnické osoby nepovinné k dani se rozepisují na jednotlivé řádky do oddílu A.4.

Totéž platí u přijatých daňových dokladů. Pozor na splátkové a platební kalendáře.

Žádné pravidlo na vystavování Prodejky není.

Offline

 

#3 2016-04-04 06:33:18

romča
Člen/ka

Re: jaké doklady a do kterého oddílu

Děkuji za odpověď. Takže pokud mám v ruce rozpis záloh na el. energie - od října 2015 do října 2016 - vezmu celé to období x částku a podle toho jaká mi vyjde výsledná částka, tak dám nad 10tis. do B.2. a do 10tis do B.3 , ale budu rozepisovat dle datumu platby do každého měsíce, já tam totiž nevidím datum zd.plnění, ale pouze datum doporučené úhrady,... děkuji za odpověď

Offline

 

#4 2016-04-04 10:10:57

Zdena
Moderátorka

Re: jaké doklady a do kterého oddílu

Pokud je celková částka záloh na el. energii za období od října 2015 do října 2016 vyšší, než 10 tis. Kč, tak jednotlivé zálohy uvádíte v oddílu B.2., i když jsou nižší, než 10 tis. Kč.

Jako DPPD můžete uvést den odepsání úhrady z vašeho účtu (dle informací ze stránek Finanční správy), ale bude vhodné přidat nějaký ten den, jak píše uživatelka taxi, protože nárok na odpočet máte až v okamžiku, kdy má vaši dodavatel platbu na účtu.

Offline

 

#5 2016-10-18 14:54:02

avatavs
Člen/ka

Re: jaké doklady a do kterého oddílu

Moc prosím o radu. Vystavené Fa nad 10.000,- Kč pro právnickou osobu /Obecní úřád, Základní škola/ která není plátcem DPH ani nemá DIČ /nebo má ale nesdělila nám ho/ kam v KH? A5 nebo A4. pídím se už druhý den po odpovědi ale jednoznačnou odpověď sem nikde nevyčetla.děkuji.

Offline

 

#6 2016-10-18 16:57:23

JitkaK
Člen/ka

Re: jaké doklady a do kterého oddílu

řeším stejné jako "avatavs" a jsem zvědavá na odpověď :)
plus rychlá otázka:
FO fakturuje zboží v hodnotě 190.000 kč včetně DPH firmě s.r.o. - společnost lékařů, kteří nejsou plátci DPH. Kam s dokladem, do A5?

Offline

 

#7 2016-10-18 17:00:18

JitkaK
Člen/ka

Re: jaké doklady a do kterého oddílu

A kdo je například osoba povinná k dani neplátce?

Offline

 

#8 2016-10-18 17:01:40

JitkaK
Člen/ka

Re: jaké doklady a do kterého oddílu

JitkaK napsal(a):

řeším stejné jako "avatavs" a jsem zvědavá na odpověď :)
plus rychlá otázka:
FO fakturuje zboží v hodnotě 190.000 kč včetně DPH firmě s.r.o. - společnost lékařů, kteří nejsou plátci DPH. Na faktuře DIČ chybí. Kam s dokladem, do A5 nebo A4? To bych ale musela znát DIČ ne?

Offline

 

#9 2016-10-18 18:00:23

Zdena
Moderátorka

Re: jaké doklady a do kterého oddílu

avatavs napsal(a):

Moc prosím o radu. Vystavené Fa nad 10.000,- Kč pro právnickou osobu /Obecní úřád, Základní škola/ která není plátcem DPH ani nemá DIČ /nebo má ale nesdělila nám ho/ kam v KH? A5 nebo A4. pídím se už druhý den po odpovědi ale jednoznačnou odpověď sem nikde nevyčetla.děkuji.

Obecní úřad a základní škola nemají žádného zaměstnance, ani neplatí jiné daně, že jim nebylo přiděleno DIČ? Jednoznačnou odpověď asi nenajdete. Buď si iniciativně najdete jejich IČO (tím pádem znáte i jejich DIČ) a uvedete v části A.4., nebo nevyplníte DIČ a uvedete v části A.5. 

Podle pokynů k vyplnění KH máte uvést v části A.4.  V případě neplátců, nebo právnických osob nepovinných k dani máte uvést DIČ podle § 130 daňového řádu.

Offline

 

#10 2016-10-18 20:43:38

JitkaK
Člen/ka

Re: jaké doklady a do kterého oddílu

takže rozumím tomu dobře, že pokud se bude jednat o obecní nebo městský úřad nebo o základní nebo střední školu a faktura bude nad 10 tis, jsem povinna si dohledat DIČ a zapsat fakturu do A4?

právnická osoba, neplátce DPH, taky A4?

musí být na faktuře dopsané DIČ?

Offline

 

#11 2016-10-18 21:23:03

Zdena
Moderátorka

Re: jaké doklady a do kterého oddílu

DIČ je povinnou náležitostí daňového dokladu podle § 29 ZDPH. Nejste povinna si dohledat DIČ, oni nejsou povinni Vám je sdělit:-)

Pokud budete mít DIČ odběratele (i právnické osoby neplátce DPH), tak uveďte v oddílu A.4., pokud ne, tak v oddílu A.5.

Offline

 
  • Index
  •  » DPH
  •  » jaké doklady a do kterého oddílu

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB