Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Odběratel nám slíbil úhradu faktury za I.Q 2015, úhradu neprovedl a nyní se ozval, že by část faktury měla být na jiný subjekt. S tím bychom souhlasili, ale samozřejmě jsme už za I.Q z faktury odvedli DPH. Myslíte si z vašeho pohledu, že by se to dalo řešit dle § 42 ZDPH. Jako důvod by se uvedlo, že se jedná se o změny základu daně a DPH v důsledku dodavatelsko-odběratelských vztahů (např. došlo ke zrušení či vrácení části plnění, nebo byla snížena či zvýšena cena apod.) My jsme FO s daňovou evidencí, odběratel je PO.
Offline
Řešila bych to tak, že bych uzavřela písemnou třístrannou dohodu (vy a původní a nový odběratel), a na základě té dohody vystavila dobropis na celou částku a následně nový daňový doklad na nového odběratele. Oba doklady s datem uskutečnění ke dni uzavření dohody.
V daňovém přiznání bych znovu odvedla DPH a zároveň nárokovala odpočet DPH ve stejné výši.
Offline