Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2013-05-06 15:47:05

thaavi
Člen/ka

platba zrušených faktur

Dobrý den,
vystavili jsme dvě faktury klientovi, které jsme v zápětí na žádost jejich ředitele zrušili. On o tom však zapomněk informovat jejich účtárnu a a proto byly faktury zaplaceny. Jak byste tuto situaci řešili? Vrátit jim peníze s tím, že se jednalo o chybu? Jak by se to v tomto případě řešilo dokladově? My žádný na přijaté platby nemáme, oni mají původní faktury a jistě již z nich uplatnili odpočet dph. Anebo to řešit nějak zápočtem v příští faktuře? Nebo ještě nějak jinak? Oni vedou účetnictví, my daňovou evidenci.
Díky

Offline

 

#2 2013-05-06 19:50:54

Marie66
Člen/ka

Re: platba zrušených faktur

Dobrý den.
Tak Vy jste vystavili na základě nějakého uskutečněného zdanitelného plnění faktury a pak jste je "na žádost jejich ředitele" jednoduše zrušili? Promiňte, ale když pominu, že Vám v souvislosti s UZP mohly vzniknout náklady (práce, energie, materiál..) tak zásadní chyba byla, že Vám "zrušené" faktury nevrátili fyzicky (nebo alespoň telef. účetní slíbí, že je skartuje).

Podle mého názoru bych byla ráda za platbu a postupovala bych tak, že ty faktury znovuvystavím a udělám i dodatečné příznání k DPH.
Jestli se ale Vaše vedení s jejich ředitelem dohodne na stornu, tak jim částku vrátíte jako mylnou platbu a s uplatněným DPH ať si dělají, co chtějí :-)

Doporučuji spojit se s jejich účetní a společně to vyřešit, zřejmě i ve spolupráci s vedením.

Offline

 

#3 2013-05-07 13:28:26

thaavi
Člen/ka

Re: platba zrušených faktur

Ano, bylo domluveno s ředitelem, že fakturace bude probíhat až v budoucnu, tudíž jsme ty faktury odstranili a očekávali, že totéž provedou i oni... Tudíž ani nemáme doklad ke stornování. Co si myslíte o variantě zápočtu?

Díky

Offline

 

#4 2013-05-07 14:01:51

Marie66
Člen/ka

Re: platba zrušených faktur

Snad by platbu šlo považovat za nějakou zálohu, kterou Vy časem "vyúčtujete".
Neznám Vaši vzájemnou spolupráci, proto každopádně doporučuji kontaktovat jejich účetní. Ona to jistě také chce mít v pořádku.
V současné době nemáte co započítávat, když Vy nemáte žádný doklad.

Třeba má někdo podobnou zkušenost a přidá se do diskuse.

Offline

 

#5 2013-05-07 18:25:00

thaavi
Člen/ka

Re: platba zrušených faktur

Myslel jsem zápočet v budoucí faktuře

Offline

 

#6 2013-05-07 19:31:32

Marie66
Člen/ka

Re: platba zrušených faktur

Možná by šlo:
1. Změnit obsah původního dokladu na nějakou zálohu a přijatou platbu použít na úhradu faktury vystavené v budoucnu. Musíte ale také mít v evidenci takový zálohový doklad.
nebo
2. Znovuvystavit Vaše původní faktury, podat dodatečné Přiznání k DPH a následně vystavit dobropisy a vrátit platbu, nebo vystavit v budoucnu fakturu a platbu použít na její úhradu.

Paní Zdeno, pomůžete nám prosím? Děkuji.

Offline

 

#7 2013-05-07 23:27:24

Zdena
Moderátorka

Re: platba zrušených faktur

Mám stejný názor, jako paní Marie. Faktury určitě nebyly vystavené pro nic za nic. Za co byly, zboží, služba? Předpokládám, že služba. Vynaložili jste na její poskytnutí výdaje, které jsou zjistitelné z Vaší daňové evidence? Spojili jste se s účetní druhé strany? Pokud by s ní byla dohoda (vyměnila by původní doklady za jiné na stejnou částku), tak bych volila postup podle bodu 1 a místo původní faktury bych vystavila DD k přijaté záloze na budoucí plnění. To se buď v budoucnu uskuteční, a Vy vystavíte vyúčtovací fakturu s nulovým doplatkem, nebo se neuskuteční a Vy jim zálohu vrátíte.

Offline

 

#8 2013-05-09 11:39:00

thaavi
Člen/ka

Re: platba zrušených faktur

Děkuji za reakce. Ano, bylo to za poskytnuté služby. Čili postup by byl takový, že by původní zrušené faktury se vyměnili za zálohové a jejich zaplacení by se pokrylo daňovým dokladem - fakturou v budoucnu, neboť je jistota, že s firmou dále budeme spolupracovat. Jenom mi není jasné, jak by měl vypadat ten mezikrok - daňový doklad k přijaté záloze, který by měl být vystaven ihned po obdržení platby, pokud se nepletu.

Offline

 

#9 2013-05-09 13:33:09

Zdena
Moderátorka

Re: platba zrušených faktur

Myslela jsem nahradit fakturu daňovým dokladem k přijaté platbě. Datum vystavení DD bude pozdější, než u faktury, možná nebude sedět číselná řada dokladů s datem vystavení, ale s tím nic neuděláte.
Důležité je, aby výměnu dokladu provedla i druhá strana.

Offline

 

#10 2013-05-30 15:22:20

thaavi
Člen/ka

Re: platba zrušených faktur

Mohu vystavit příjmový daňový doklad k přijaté záloze ještě před uskutečněním daňového plnění, jestliže vedu daňovou evidenci? Tyto příjmové doklady bych musel zahrnout do dodatečného DP a tyto zálohy uvést v budoucí faktuře.

Offline

 

#11 2013-05-30 22:28:09

Zdena
Moderátorka

Re: platba zrušených faktur

Pokud hovoříte o záloze přijaté po 31.12.2012, pak máte přímo povinnost vystavit DD k přijaté platbě. Jestliže jste přijali zálohu a neodvedli jste z ní DPH, tak je třeba podat dodatečné přiznání, nebo se spolehnout, že Vás nebude nikdo kontrolovat. Předpokládám, že nejde o plnění, které podléhá režimu přenesení daňové povinnosti.

Offline

 

#12 2013-05-31 16:59:34

thaavi
Člen/ka

Re: platba zrušených faktur

OK, děkuji za info.

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB