Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2012-12-05 19:05:55

Paplub
Člen/ka

Sklad ano či e?

Dobrý večer paní Zdenko,
mám opět jeden dotaz, nějak nevím... mám podnikatele, který je instalatér, topenář. Sklad nevede, protože při nákupu materiálu je na faktuře uvedeno, na jakou zakázku bude použit a k tomu je pak i vystavena faktura. Mám očislováno  výkonem, takže doložit se to FÚ z hlediska DPH i DPFO dá. Teď  si ovšem koupil 3 ks plynových kotlů, z důvodu dobré ceny, nižší daně s tím, že bude realizováno až v roce 2013, z vlastních finančních prostředků. Komu jsou určeny neví, to údajně bude vědět v roce 2013. Ale mně teď vrtá hlavou, jestli to můžu jen tak dát do nákladů , když to mnení na konkretního odběratele?  Pokud to dám, měla bych to dát na sklad, který nemá. Takže bude stačit, když na konci roku udělám inventuru  a budu tam mít  3 ks kotlů.? Pak to dám do tabulky zásob...na DP.
Díky za radu a hezký večer

Offline

 

#2 2012-12-05 19:27:14

Zdena
Moderátorka

Re: Sklad ano či e?

Předpokládám, že vedete daňovou evidenci. Postupovala bych tak, jak píšete.

Offline

 

#3 2012-12-06 10:16:29

Paplub
Člen/ka

Re: Sklad ano či e?

Ano, vedu DE. Takže stačí na koci roku udělat inventuru zásob?Nemám již žádné jiné povinosti kromě uvedení do tabulky v DP ?
Děkuji a odpovědi a hezký den

Offline

 

#4 2012-12-06 11:27:04

Zdena
Moderátorka

Re: Sklad ano či e?

Stačí inventura a uvedení do tabulky D v daňovém přiznání.

Offline

 

#5 2013-02-07 14:16:00

jerpet
Člen/ka

Re: Sklad ano či e?

Dobrý den,

chtěl bych poprosit o vysvětlení k inventuře. Hodně jsem se dočetl, ale stejně si nejsem jistý.

Provozuji fitness centrum. Vybavení fitness centra (stroje) jsem zakoupil a nebudu uplatňovat jejich pořízení jako výdaj do daňové evidence (musel bych oceňovat a výsledek by nebyl finančně zcela zajímavý). Mám pro stroje dělat inventuru? Musím je evidoat jako majetek?

1.Nakupuji v průběhu roku doplňky pro fitness centrum (podložky, náhradní tyče, kotouče), jelikož je pořizovací cena pod 40t Kč dávám tyto náklady přímo do výdajů daňové evidence? Musím u těchto věcí dělat inventuru, případně zakládat majetkové karty?

2. Nakupuji stravoací doplňky, které průběžně prodávám, jakmile nakoupím, tak zaeviduji do skladové evidence (excel tabulka). V denní evidenci příjmu je vidět jakou mám spotřebu a tu také zapisuji do své skladové evidence. Na konci roku jsem provedl fyzicky ověření zásob, zda mi spotřeba souhlasí s nákupem. Stačí takto evidovat zásoby pro stravovací doplňky?

Děkuji moc za Vaši pomoc

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB