Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
moc prosím o radu.......od 9/2011 jsme plátci DPH. Mám fakturu-vyúčtování nájemného za kancelář za rok 2011 od plátce DPH. Je možné ještě nyní zpětně uplatnit odpočet za poměrnou část (za 4měsíce r.2011) ?
Nevím, zda to zákon umožňuje a jak to případně provést.
Moc děkuji za odpověď, snížili bychom si tak DPH za 3.čtvrtletí :-)
Děkuji.
Offline
Dobrý den
na základě daňového dokladu si můžete uplatnit nárok na odpočet DPH ve lhůtě 3 let. Podmínku splňujete. Otázkou je, jak jste předmětnou fakturu účtovali v roce 2011.
Jestli je celá součástí nákladů roku 2011, potom byste museli podat dodatečné Přiznání k dani z příjmu. Výhodnost je na zvážení :-)
Jestli jste ji v DE účtovali a zaplatili až letos, tak potom zaevideujte daňový základ a DPH a bez obav uplatněnte odpočet ze 3. čtvrtletí 2012.
Offline
Moc děkuji za odpověď.
Platíme každý měsíc z účtu stejnou částku, kterou účtujeme do nákladů jako režii a v lednu dalšího roku nám chodí vyúčtování, což byl za loňský rok 2011 přeplatek, který jsme zaúčtovali letos v lednu 2012 jako příjem.
Tak nevím :-)
Offline
Pokud jste v roce 2011 účtovali každý měsíc do nákladů celou částku včetně DPH. a chcete si nárokovat odpočet v III Q/2012, potom byste museli podat to dodatečné Přiznání k dani z příjmu za rok 2011 - snížíe si náklad roku 2011 a možná vyjde vyšší daň.
Další "nepříjemnost" by byla povinnost odvodu DPH za IQ/2012, kdy jste účtovali přeplatek vyúčtování (Vaše daňová povinnost)
Nevím, o jak velkou částku se jedná, ale raději bych to nechala být :-)
Offline
Tak to raději necháme být a nebudeme v tom šťourat. :-)
A jak to prosím udělat za letošek? Situace je stejná. Zatím platíme jen zálohy každý měsíc z účtu (bez nějakého dokladu). Částku dávám do nákladů-režie celou. A v lednu 2013 dostaneme fakturu s vyúčtováním za rok 2012. ??
Moc děkuji za odpověď.
Offline
Jakmile obdržíte daňový doklad, tak máte nárok na odpočet (třeba v IQ/2013. Vedete DE nebo účetnictví?
Offline
Vedeme daňovou evidenci.
Takže to, že dávám částku každý měsíc do nákladů je dobře? A jak potom zaúčtuji základ bez daně když je již do nákl.účtován?
Offline
Dpbrý den
Předpokládám, že měsíční splátky platíte na základě nějaké Smouvy, nebo platebního kalendáře. Podle mého názoru by bylo vhodné účtovat do nákladů jen daňový základ a DPH evidovat mimo výdaje ovlivňující základ daně. Odpočet DPH si nárokovat až na základě vyúčtování za předchozí rok.
Snad se někdo přidá s vlastní zkušeností.
Offline
Paní Marie chci Vám moc poděkovat za Váš čas a odpovědi.
Tak jsem si tu zkoušela jak to provést v úč.programu a nějak mi to nešlo. Pořád se mi DPH objevovalo tam kde nemělo a naopak.
Nakonec jsem našla řešení.....celý rok budu účtovat zálohy celé do nákladů jako režii. V lednu mi přijde faktura a já zaúčtuji cenu bez daně do režie, DPH do neovl.nákl-DPH a zálohu jako mínus nákl. do režie a tím se to v nákladech vyrovná na částku uvedenou na fakt. Jen si nejsem jistá, zda vadí, že v přiznání budu mít v nákladech celou zálohu(např. 50000,-) a až v dalším roce to bude ponížené(např. -2000,-) Myslím, že tím snad nikoho nešidím, že se to zdaní v násl.obodí a při nedoplatku naopak.
Píši to asi krkolomě, ale už jsem z toho celá tumpachová. :-(
Ještě jednou děkuji za Vaše odpovědi, jsem za ně moc ráda.
Offline
Dobrý den
Nedomnívám se že CELOU zálohu jako náklad-režii v předchozím roce je v pořádku. Jelikož si neoprávněně snížíte danový základ o to DPH, které si potom chcete uplatnit. Na to pozor.
V DE je výdaj okamžikem zaplacení, proto vyúčtovací faktura uvede vše "na pravou míru". Máte výhodu v tom, že ji obdržíte už v lednu, kdy ještě nemáte (nemusíte mít) DE předchozího roku uzevřenu a DPH máte vyčísleno přesně.
Já bych asi postupovala tak, že ze zaplacené zálohy rozpočítám Dz (danový výdaj) a DPH(nedanový)
Ted me napadá: Jak a na základě čeho příjemce peněz to DPH účtuje jako uskutečněné plnění? Podle mě by Vám měl vystavovat danové doklady každý měsíc :-)
Offline
Paní Marie ještě jednou moc děkuji za odpovědi.
Já tedy tu částku rozdělím a pak se to pokusím nějak opravit dle skutečnosti po obdržení faktury.
Jste zlatá!
Offline