Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, prosím o sdělení, zda výdaj na živnostenský list je náklad v daňově uznatelný? Zdena
Ano, je. Schováte si účtenku (1000 Kč lze zaplatit v pokladně městského úřadu) a dáte do nákladů.
Pokud ale předpokládáte, že vaše celkové náklady budou dosahovat cca poloviny příjmů, vřele doporučuji se na evidenci výdajů vykašlat a uplatnit výdajový paušál 50 %.
Přijaté faktury, účtenky, paragony atd. pak můžete s lehkým srdcem házet do koše...
Offline
to by platilo třeba i pro mě, když nakupuji z USA a tady prodávám? Když např. koupím něco za 2000Kč a prodám za 5000Kč, je pro mě výhodnější vykašlat se na papíry a uplatnit 50% paušál? Pochopil jsem správně? :) Pokud ale budu mít třeba náklady třeba 35% oproti příjmům, ale koupím ještě nějakou výbavu do firmy a náklady oproti přímům se tak posunou nad 50%, tak už je zase lepší vše normálně účtovat?
Díky za odpověď, Michal.
Offline
Ono jde hlavně o to, jestli vedete daňovou evidenci nebo účetnictví. Také z vašeho dotazu nevyplývá, zda jste OSVČ nebo S.R.O.
Pokud ale vedete daňovou evidenci, a předpokládáte, že vaše výdaje nebudou vyšší než 50 %, tak je nesmyslné se zdržovat jejich evidencí, když můžete uplatnit výdajový paušál.
Offline