Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
měl bych dotaz na doklady při zakoupení zboží přes internet, doručené a placené např. poštou, či PPL apod.
Při při zboží je doložena "faktura - daňový doklad" a ještě pak doklad od přepravní služby za přijetí peněz.
Kdy z těchoto dokladů jsou potřeba pro evidenci oba, či jen jeden? Nebo popřípadě načem to závisí?
(na faktuře jsou uvedeny všechny údaje jako prodávajícím,tak kupujícím. Razítko i podpis. /Celkem k úhradě XX kč, zbývá k úhradě XX kč)
Díky
Offline
Budete potřebovat oba doklady. Na faktuře je uvedeno, co jste kupoval a podle toho případná kontrola posuzuje, zda výdaj souvisí s vašimi zdanitelnými příjmy. Stvrzenku o zaplacení potřebujete proto, že v daňové evidenci můžete uplatnit výdaj až při zaplacení. Pokud vedete účetnictví, pak na základě dokladu o zaplacení vyrovnáváte účet 321.
Offline
Nebyl jsem si jistý, teď už v tom mám jasno.
díky
za odpověď
Offline