Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
jak postupvat v případ storna již zaplacené faktury. Zákazník zakoupí zboží a provede platbu, následně si ale koupi rozmyslí a chce vrátit peníze. Jak to zapsat?
Neplátce DPH, výdaje uplatňovány paušálem.
Offline
Napsat k faktuře dobropis, na jehož základě vrátíte peníze. Zapsat do příjmů se záporným znaménkem.
Offline
Dobře, a jak postupovat, pokud zákazník nakoupí v int. obchodě, ihned provede platbu za zboží, ale já mu následně sdělím, že zboží již není skladem a vrátím mu peníze. Ke zboží zatím neexistuje žádný doklad, žádná faktura. Pouze jsou již peníze na mém účtě.
Offline
Přijatou platbu eviduji jako nedaňový příjem (s textem stornovaná objednávka a s poznámkou, kdy byla platba vrácena), vrácení platby zákazníkovi jako nedaňový výdaj.
Offline
Zdena napsal(a):
Napsat k faktuře dobropis, na jehož základě vrátíte peníze. Zapsat do příjmů se záporným znaménkem.
Někde jsem četla, že dobropis je daňový doklad, který mohou vystavovat jen plátci DPH. Jak to tedy je? Mám totiž podobný problém: Paní u mě zakoupila jmenovky s platbou předem, pošta je ztratila a tak jsem se s paní dohodla, že jí pošlu jmenovky v elektronické podobě (k vytištění). Nyní jí chci vrátit část z uhrazené částky a ponechat si pouze částku za provedení elektornického návrhu. Jak to mám dokladově ošetřit? (jsem neplátce DPH)
Offline
Nevím o žádném zákonném omezení, které by vám bránilo ve vystavení dobropisu.
Můžete vystavit dobropis na tu část plnění, které se neuskutečnilo, a na základě tohoto dobropisu vrátit zákaznici příslušnou částku.
Offline