Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz

#1 2012-02-12 23:17:42

puzzle
Člen/ka

Placení zdravotního a sociálního pojištění

Dobrý den,

potřebuju poradit ohledně placení zdravotního a sociálního pojištění. Popíšu teď mojí situaci.

Je mi 20 let, až do teďka jsem byl nepřerušovaně student - tzn. klasicky střední škola a poté první semestr VŠ. Něco jsem si ohledně těchto pojištění četl a pokud jsem nenarazil na nějaké špatné či staré informace, tak po celou tuto dobu za mě zdravotní a sociální pojištění platil stát. Je to tak?

Nicméně zjistil jsem, že moje současná VŠ není pro mě, tzn. změním jí za jinou. Tak se ovšem stane až opět v říjnu (přihlášku budu mít podanou max. do konce března). Zase podle toho, co jsem si četl, tak jsem veden jako student ještě 3 měsíce. To ovšem stejně do října nevyjde. Tak se ptám co s touhle situací? Ano, buď někde pracovat a tyhle věci ohledně pojištění zařídí zaměstnavatel nebo se přihlásit na úřad práce, kde to opět já nebudu muset řešit. Tzn. v obou těchto případech si sám nic neplatím. Ano?

Co se děje v případě, že se stanu OSVČ? Myslím, že pak si tyto pojištění platím sám. Kolik to je? A další věc. Když se později znova stanu studentem a zároveň budu mít nějaký příjem jako OSVČ... co se stane pak s placením zdravotního a sociálního pojištění? A můžu být registrovaný na úřadu práce a zároveň být OSVČ? Případně jsou tu nějaké podmínky na výši výdělků - kolik můžu mít, do kolika za mě ještě stát platí zdravotní a sociální pojištění?