Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2007-11-02 11:14:37

Sekerka Tomáš
Host

živnost-student

Dobrý den, jsem student a mám živnost, zajímalo by mě jestli musím platit sociální pojištění, tady na stránkách jsem to četl a pochopil jsem že zálohy platit nemusím, ale co to samotné pojištění ? Výdělek za rok nepřesahuje 40.000 Kč

díky

 

#2 2007-11-03 22:38:13

Zdena
Moderátorka

Re: živnost-student

Pokud budou vaše příjmy po odečtení výdajů za rok 2007 nižší, než 48 334 Kč, tak nebudete povinně účasten důchodového pojištění a nebudete tedy muset platit samotné pojištění.

Offline

 

#3 2007-11-04 14:06:11

Sekerka Tomáš
Host

Re: živnost-student

Dobře, děkuji ale když jsem byl na sociálním úřadě tak tam mi bylo řečeno, že musím platit měsíčně nějakých 1800 Kč a v březnu to mám celkem za celý rok zaplatit. Mám tam tedy jít a zrušit to pojištění ? Vůbec se v tom nevyznám...

 

#4 2007-11-04 18:39:31

Zdena
Moderátorka

Re: živnost-student

Zajděte na svou OSSZ a v první řadě se důkladně přeptejte na důvod, proč pro od vás chtějí tak vysoké zálohy. Možná jste jim jen nedal potvrzení o studiu a považují vás za OSVČ hlavní. Možná studujete střední školu, která není zapsaná do rejstříku škol a školských zařízení, nebo nestudujete na VŠ v bakalářském, magisterském, nebo doktorském studijním programu. Nebo vám vyšly tak vysoké zálohy podle přehledu o příjmech a výdajích za rok 2006. Vidíte sám, že důvodů může být mnoho. Napřed se zeptejte a pak se teprve rozhodněte, jak postupovat dál.