Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2011-01-03 23:41:33

DaveR
Člen/ka

účet pro ŽL

Zdravím,
jsem student a plánuji si zařídit živnostenský list na volnou živnost. K podnikání chci využívat nepodnikatelský účet, pravděpodobně studentský. Jenže účet ještě nemám a nevím, jestli musím s žádostí o živnostenský list počkat, až budu mít založený účet, abych ho mohl uvést do registračního formuláře. Jaký má význam ho tam uvádět, případně dá se nějak doplnit později? Smí se vlastně používat k podnikání účet bez toho aby tam byl uveden?
Díky za odpovědi

Offline

 

#2 2011-01-03 23:49:05

Pavell
Člen/ka

Re: účet pro ŽL

Pokud použijete nepodnikatelský účet pro podnikání porušíte smlouvu o zřízení účtu s bankou.

Záleží na obratu. Osobně jsem proto, aby i pro malé obraty byl podnikatelský účet. Paním z FÚ není nic do toho, jaké máte ostatní příjmy. Navíc každý příjem, který nebude podnikatelský, budete muset té hodné paní z FÚ prokázat.

Existují banky s nízkými poplatky.

Hezký den!

Offline

 

#3 2011-01-04 15:18:01

DaveR
Člen/ka

Re: účet pro ŽL

No na to jsem se zrovna neptal, to už jsem tady z fora porůznu vyčetl, zajímá mě jestli je potřeba, aby byl účet uveden v registračním formuláři při žádosti o ŽL, pokud chci k podnikání využívat účet a jaké to má vyýhody/nevýhody (to uvedení ve formuláři).

Offline

 

#4 2011-01-05 00:42:23

Zdena
Moderátorka

Re: účet pro ŽL