Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2010-07-19 12:30:22

katka neumannova
Člen/ka

architekt v zahraničí

Dobrý den, pracuji jako architektka pro architektonický ateliér v Itálii a ve Švýcarsku. Mám živnostenský list na návrhářskou činnost s místem provozu živnosti v Praze. Nejsem plátce dph. Jsem čerstvě po škole, ještě donedávna jsem měla svou živnost jako vedlejší při studiu.
Zahlédla jsem v jiných tématech, že od r. 2010 vziká povinnost přihlásit se k dph, pokud fakturuji do zahraničí.
Chtěla jsem se zeptat, jestli tato povinnost paltí i v mém oboru, když architekti, pro které pracuji provozují své povolání jako volné, nemají tedy firmu. Jaké jsou rozdíly mezi fakturováním do Švýcarska a do Itálie?
Děkuji za radu.
Katka.

Offline

 

#2 2010-09-07 12:53:46

Petr Koukol
Člen/ka

Re: architekt v zahraničí

Dobrý den
Nějak se zde nedokáži orientovat,tak jsem Vás chtěl poprosit, zda jste se dozvěděla odpověď na Vaši otázku.Mám stejný problém a nejsem schopen to nikde dohledat. Předem děkuji   s pozdravem   Petr Koukol    (koukol.petr@seznam.cz)

Offline

 

#3 2010-09-07 13:53:00

katka neumannova
Člen/ka

Re: architekt v zahraničí

Odpověď jsem ještě pořád nezískala. Je to komplikované kvůli tomu, že architekt, kterému fakturuji není firma, neplatí dph.
Našla jsem tuto informaci"

Poskytnutím služby do EU se často stáváme plátcem DPH
Od roku 2010 se stáváme plátcem DPH poskytnutím služby s místem plnění v jiném státě EU osobě povinné k dani z jiného státu EU.