Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2010-02-12 16:22:05

Markéta9
Člen/ka

Nutná registrace k DPH?

Dobrý den, prostudovala jsem novelu o DPH 2010 a nějak mi to stále není úplně jasné. Budu moc vděčná za radu.
Jsem v této problematice začátečník.

Jsem OSVČ, maloobchod stříbro a bižuterie, neplátce DPH.

Dotaz:
1, Platí stále,že v případě objednání zboží z USA nebo ČÍNY-cena zásilky pod 150 eur, neplatím DPH a ani se nemusím povinně registrovat jako plátce?

2, Pokud cena zásilky bude víc jak 150 eur, zaplatím ihned clo a DPH, které vyměří celníci a opět se nemusím povinně registrovat jako plátce? Budu toto DPH pak někde uvádět v přiznání?

3,Jak mám jako neplátce DPH dovézt zboží z Polska? Na co si dát pozor, aby mi nevznikla povinnost se registrovat k DPH?

4,Jde mi o to, že se zbožím je také spojena nějaká doprava (služba), kterou já přijmu a zaplatím dodavateli, tudíž jsem  povinna se stát plátce DPH?

Samozřejmě jsem mluvila i s poradcem,bohužel s dovozem nemá zkušenost.
Děkuji.

Offline

 

#2 2010-02-15 22:32:09

Zdena
Moderátorka

Re: Nutná registrace k DPH?

1. Stále platí.
2. DPH vyměří celníci, zaplatíte a tím to končí. Povinná registrace nehrozí, DPH nikde neuvádíte (je součástí ceny zboží).
3. Pokud je unijní dodavatel plátcem DPH, tak cena zboží nesmí přesáhnout 326.000,- Kč za kalendářní rok.
4. Obávám se, že ano. Přeprava zboží je službou podle § 9/1 ZDPH, místo plnění je v zemi příjemce služby. Pokud přijmete službu od unijního plátce s místem plnění v tuzemsku, pak se sama stáváte plátcem DPH bez ohledu na cenu služby. Nemohl by zboží přivézt český dopravce?

Offline