Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobry den,
prosim o radu, bydlime v dome o 17 bytovych jednotkach, ucetnictvi by nam nove vedla pani, ktera je v duchodu a nema zivnostensky list. Jedna se prakticky o 4 faktury za el. energii za rok, nekolik faktur za odvoz odpadu apod. Mohla by se na to vyuzit napr. dohoda o provedeni prace nebo neco podobneho, nejake prilezitostne prace, aby nemusela odvadet socialni a zdravotni, pripadne dane. Jednalo by se o vydelek cca 5 tis Kc za rok!!
PS: Ale nevim, zda neni nutne vest podvojne ucetnictvi a mit na to program, byl by v tom pripade nejaky problem?
Dekuji za radu
Jajina
Offline
Pokud jste bytové družstvo, nebo společenství vlastníků jednotek (jste zapsáni v obchodním rejstříku), pak máte povinnost vést podvojné účetnictví.
Je možné využít dohodu o provedení práce, případně uzavřít například smlouvu příkazní podle občanského zákoníku.
Offline