Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2009-06-23 08:03:42

jajina
Člen/ka

Vedení účetnictví

Dobry den,
prosim o radu, bydlime v dome o 17 bytovych jednotkach, ucetnictvi by nam nove vedla pani, ktera je v duchodu a nema zivnostensky list. Jedna se prakticky o 4 faktury za el. energii za rok, nekolik faktur za odvoz odpadu apod. Mohla by se na to vyuzit napr. dohoda o provedeni prace nebo neco podobneho, nejake prilezitostne prace, aby nemusela odvadet socialni a zdravotni, pripadne dane. Jednalo by se o vydelek cca 5 tis Kc za rok!! 
PS:  Ale nevim,  zda neni nutne vest podvojne ucetnictvi a mit na to program, byl by v tom pripade nejaky problem?
Dekuji za radu
Jajina

Offline

 

#2 2009-07-06 13:44:31

Zdena
Moderátorka

Re: Vedení účetnictví

Pokud jste bytové družstvo, nebo společenství vlastníků jednotek (jste zapsáni v obchodním rejstříku), pak máte povinnost vést podvojné účetnictví.
Je možné využít dohodu o provedení práce, případně uzavřít například smlouvu příkazní podle občanského zákoníku.

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB