Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, OSVČ si k jednání s partnery pronajala konferenční místnost - zaplatila cenu Kč 9800 vč.19% DPH a dále zaplatila za překladatelské služby - neplátce DPH, Kč 4800. Tyto náklady chce přefakturovat do Francie - plátce DPH. Jakou částku přefakturovat -
a) pouze ZD 8235 + 4800
b) 9800 vč. 19% DPH + 4800
a mohu si nárokovat 19% DPH? Musí na faktuře být popř. odkaz na nějaký §? děkuji za odpověď
Offline
Podle mého názoru máte 2 možnosti:
a) částky za pronájem a překladatelské služby zaevidujete jako výdaj na podnikání (resp. zaúčtujete na pětkové účty), u pronájmu uplatníte odpočet daně na vstupu. Do Francie pak budete fakturovat dvě plnění (jako kdybyste je poskytli vy sami), můžete účtovat i vyšší částku. Místem plnění u pronájmu bude tuzemsko, takže budete účtovat s českou daní. U překladatelských služeb lze uplatnit reverse charge, místo plnění se přechýlí do Francie, na faktuře by měl být odkaz na § 10/6 ZDPH, nebo na článek 56/1/c) Směrnice 2006/112/ES
b) částky za pronájem a překladatelské služby zanesete jen do knihy pohledávek a závazků, případně na průběžné položky, pokud je používáte (resp. zaúčtujete jen na trojkové účty) a neuplatníte odpočet DPH na vstupu. Do Francie přeúčtujete pouze částky, které jste zaplatili (můžete méně, hlavně nesmíte přeúčtovat více) 9.800 + 4.800. K faktuře můžete připojit kopie faktur za pronájem a překladatelské služby.
Podrobněji na stránkách MF ČR:
http://cds.mfcr.cz/cps/rde/xchg/SID-3EA … html?year=
Offline