Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Ahoj,
provozuji eshop a zboží od dodavatelů mi chodí poštou. Někdy platím poštovné, někdy ne, podle toho kolik odeberu zboží. Zboží zanáším do skladu s jeho skutečnou velko cenou, poštovné do ní nepočítám. Teď čtu ale v zákoně, že pořizovací cenou se rozumí cena za zboží + náklady spojené s jeho pořízením. To by znamenalo, že pokaždé, když bych platila poštovné, musela bych ho rozpočítat na jednotlivé zboží z faktury a u toho pak změnit velkoceny ve skladovém deníku. To si tedy neumím moc představit... Máte někdo nějakou radu?
Offline
Vykašlat se na oceňování zboží dle zákona:-)
Z daňového hlediska se nic neděje, nakoupené zboží i poštovné jsou daňovým výdajem v okamžiku úhrady. Výdajům spojeným s pořízením zboží byste mohla vyčlenit samostatný druh v provozní režii.
Správné ocenění zboží (včetně výdajů spojených s pořízením) by nabylo na významu například v případě, že byste musela zvyšovat základ daně při přechodu na paušální výdaje, při ukončení, nebo přerušení podnikání. Tam by se do ocenění zásob zboží mělo promítnout i poštovné.
Offline