Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2009-03-03 09:41:17

olfincar
Člen/ka

Pokladna a paušální výdaje

Výdaje u podnikání budou uplatňovány paušálem, je třeba vést pokladnu?  V prosinci 2008 vystavena faktura. Odběratel uhradil peníze až v lednu, mám ji také započítávat do příjmů rok 2008 - někde jsem četla, že když jedu paušalem tak i tuto fakturu mám přičíst. uvést do přílohy 1 jako příjem.

Offline

 

#2 2009-03-03 21:11:53

Zdena
Moderátorka

Re: Pokladna a paušální výdaje

Při uplatňování paušálních výdajů není třeba vést pokladnu, ani banku. Stačí evidence příjmů a pohledávek.
Faktura, vystavená v prosinci 2008, bude v příjmech až v roce 2009, kdy bude skutečně zaplacena. Neuhrazené faktury se uvádějí v příloze č. 1 pouze v případě, že měníte způsob uplatňování výdajů (například jste v roce 2008 uplatňovala paušál a od roku 2009 chcete vést daňovou evidenci - skutečné výdaje).

Offline

 

#3 2010-01-08 12:06:49

Adw
Člen/ka

Re: Pokladna a paušální výdaje

Zdena napsal(a):

Při uplatňování paušálních výdajů není třeba vést pokladnu, ani banku. Stačí evidence příjmů a pohledávek.

Dobrý den.
Chtěl jsem se zeptat jestli toto platí ikdyž jsem plátce DPH.
Děkuji za odpověď.

Offline

 

#4 2010-01-08 16:37:56

Zdena
Moderátorka

Re: Pokladna a paušální výdaje

Ano, platí.
Pro účely DPH vedete evidenci podle § 100 zákona o dani z přidané hodnoty.

Offline

 

#5 2010-01-11 08:53:33

Adw
Člen/ka

Re: Pokladna a paušální výdaje

Děkuji za odpověď.

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB