Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2009-02-11 09:58:47

sorrynka
Host

Studentka pracujici na autorsky honorar

Dobrý den, jsem studentka a od ledna 2009 pracuji u dvou zaměstnanců na autorský honorář. Mé měsíční příjmy pravděpodobně nepřevýší částku 7000,- Kč u žádného z nich. Udělala jsem správně, že jsem se zaregistrovala na FÚ (práce na DIČ) a nahlásila jsem tuto skutečnost i u své ZP a na PSSZ? Budu muset odvádět daně, pokud už jsou mé příjmy daněny 15 %, kolik bude činit měsíční částka ZP a SP a jsem nucena platit i důchodové pojištění? Předem velice děkuji!

 

#2 2009-02-12 21:40:49

Zdena
Moderátorka

Re: Studentka pracujici na autorsky honorar

Pokud měsíční příjem u každého ze zaměstnavatelů nepřevýší částku 7 tis. Kč, pak vám je zaměstnavatelé zdaní srážkou a vy je už nebudete uvádět v daňovém přiznání, ani v přehledech o příjmech a výdajích pro OSSZ a ZP (tyto příjmy nepodléhají povinnému pojistnému). Jestliže už jste se zaregistrovala na pojišťovnách, tak jim v roce 2010 pošlete přehledy o příjmech a výdajích, třeba i nulové.

Ještě dodávám, že pokud by se jednalo o autorské honoráře nižší, než 7 tis. Kč měsíčně, které nebudou zdaněny srážkovou daní (nejedná se o příspěvky médiím), pak je budete přiznávat ke zdanění a odvádět z nich SP a ZP.

Offline

 

#3 2009-02-13 06:45:54

JANAA
Člen/ka

Re: Studentka pracujici na autorsky honorar

Prosím, v jakém paragrafu je uvedena hranice 7 tisíc? J.

Offline

 

#4 2009-02-13 08:20:04

Zdena
Moderátorka

Re: Studentka pracujici na autorsky honorar

§ 7/6 ZDP - příjmy autorů za příspěvky do novin, časopisů, rozhlasu nebo televize.