Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o radu, jak v daňové evidenci účtovat úhradu el.energie a poplatek za rozhlas a TV? Jako daňový doklad mám měsíční předpis SIPO, kde je uvedena energie (bez DPH), poplatek za rozhlas a TV. Můžu vůbec poplatek za rozhlas a TV považovat za daňový výdaj?
Co se týče el.energie, jednou za kalendářní rok mi pak přijde vyúčtování, kde je uvedeno i DPH, případně doplatek či přeplatek, jak mám tedy účtovat (po jednotlivých měsících dle SIPO bez DPH nebo jednou za rok dle faktury při vyúčtování s DPH)?
Předem děkuji za odpověď.
Uveďte, zda jste plátci DPH (pokud nejste, tak zálohy do výdajů při jejich zaplacení) a zda rozhlas a TV potřebujete ke svému podnikání.
Offline
Jsem plátce DPH a radiopřijímač mám v sídle podnikání.
V DE můžete měsíční zálohy evidovat jako výdaj na podnikání při jejich zaplacení. Pokud bude ve výdajích měsíčně částka bez DPH, pak si DPH uplatníte až na základě daňového dokladu, kterým bude vyúčtování. Jen mi není jasná ta částka bez DPH na SIPO, není to tak, že platíte zálohy včetně DPH, jenom jí nemáte rozepsanou na základ daně a daň? Plátci DPH uplatňují daň za zaplacených záloh buď na základě platebního kalendáře, který dostanou předem, nebo na základě daňového dokladu k přijaté záloze, který pošlou energetici po zaplacení zálohy - záleží na distributorovi.
Poplatky za TV a rozhlas: pokud jsou přijímače umístěny v provozovně (obchod, dílna), pak je možné uplatnit zaplacené poplatky v plné výši jako výdaj na podnikání. Pokud jsou přijímače doma, pak lze výdaje uplatnit jen v takové výši, v jaké je dokážete obhájit jako výdaj, potřebný k zajištění a udržení svých příjmů a zbytek evidovat jako výdaj, nesouvisející s podnikáním.
Offline
Stránky: 1