Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2009-01-12 10:18:07

Banal
Host

reklamní předměty

Dobrý den,
podnikatel zakoupil v rámci svého podnikání slavnostní obleky pro kuchaře (do restaurací, kam dodává své zboží) s výšivkou svého loga. Cena za ks převýší částku 500. Prosím o informaci, zda je možné alespoň část uplatnit do daňových výdajů. Děkuji.

 

#2 2009-01-12 21:05:10

Zdena
Moderátorka

Re: reklamní předměty

A nemohli byste s restauracemi uzavřít smlouvy o reklamě? Dostaly by od vás pár korun za to, že obleky s vaším logem navlékly na své kuchaře a vy byste si veškeré výdaje uplatnili daňově.

Offline

 

#3 2009-03-18 17:37:10

Dadajan
Člen/ka

Re: reklamní předměty

Chci jako reklamní předmět předávaný partnerům a při prezentacích  na konci roku  uplatnit celou pořizovací částkou běžně zakoupené víno - obsah alkoholu<13 % (ne šumivé ani s dodatkem alkoholu) ,dooznačené firemní etiketou- vysačkou s pořizovací cenou do 200,-Kč .  Poradce tvrdí, že od výrobce musí být uvedeno na etiketě , že se jedná o "tiché" víno.  Prohledl jsem několik podobných dárků, které jsem dostal od "zavedených" firem a nikde toto vyslověně uvedeno není.  Není -li na výrobní etiketě nebo faktuře uvedeno, že se jedná o šumivé víno nebo , že je to výrobek s přídavkem alkoholu, pak by se mělo jednat logicky o "tiché víno". Děkuji

Offline

 

#4 2009-03-29 23:59:42

Zdena
Moderátorka

Re: reklamní předměty

Předpokládám, že vaše reklamní předměty splňují definici tichého vína podle § 93 zákona 353/2003 Sb., o spotřebních daních (kopíruji):

(3) Tichým vínem se pro účely tohoto zákona rozumí výrobky, které nejsou šumivým vínem vymezeným v odstavci 2 a které jsou uvedené pod následujícími kódy nomenklatury:
a) 2204 a 2205, jejichž skutečný obsah alkoholu pře-sahuje 1,2 % objemových, ale nepřesahuje 15 % objemových, je-li alkohol, který je obsažený v hotovém výrobku, plně kvasného původu bez přídavku lihu,
b) 2204 a 2205, jejichž skutečný obsah alkoholu pře-sahuje 15 % objemových, ale nepřesahuje 18 % objemových, pokud byly vyrobeny bez jakéhokoliv obohacování a je-li alkohol, který je obsažený v hotovém výrobku, plně kvasného původu bez přídavku lihu,
c) 2204 a 2205, nejsou-li uvedeny v písmenu a) nebo b), a 2206, nepodléhají-li dani z piva, jestliže skutečný obsah alkoholu u takových výrobků přesahuje 1,2% objemových, ale nepřesahuje 10% objemových, nebo
d) 2206, pokud nepodléhají dani z piva, jejichž skutečný obsah alkoholu přesahuje 10 % objemových, ale nepřesahuje 15 % objemových, je-li alkohol, který je obsažený v hotovém výrobku, plně kvasného původu bez přídavku lihu.

Pokud jste schopen případné kontrole jakýmkoliv způsobem prokázat, že se opravdu jednalo o tiché víno, tak je všechno OK.

Offline

 

#5 2009-04-01 06:14:53

dana
Člen/ka

Re: reklamní předměty

Dobrý den,
prosím o radu - lze po novele DPH od 1.1.09 dát do reklamních předmětů slivovici, lihoviny do 500,- Kč, bez loga. A uplatnit si DPH z tohoto nákupu tj. je tento nákup daňově uznatelný?

Děkuji za odpověď. Dana

Offline

 

#6 2009-05-20 00:31:21

Zdena
Moderátorka

Re: reklamní předměty

Označení obchodní firmou, ochr.známkou, názvem propagovaného zboží nebo služby už není nutné, stačí dodržet hodnotovou hranici 500,- Kč bez daně - viz § 13/8/c) ZDPH. Vzorky svých výrobků, dodávaného zboží apod. můžete poskytovat bez ohledu na jejich hodnotu.
Pokud se ale nebude jednat o vzorek, pak bych lihoviny nepovažovala za reklamu, nýbrž za reprezentaci, u které není nárok na odpočet.

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB