Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2009-01-11 14:24:40

MrDuck
Host

Student a ŽL (konkrétní příklad)

Dobrý den, mám naprosto laický dotaz, protože ani za pár dní se mi nepodařilo pochopit systém podnikání, proto se předem omlouvám.

Jsem student VŠ (21 let) a mám nabídku práce na živnostenský list (nadále bych studoval). Ten bych si pořídil na ?62. Příprava a vypracování technických návrhů, grafické a kresličské práce?. Příjem by činil zhruba 120 tisíc ročně.

Mohl by mi prosím někdo z Vás, konkrétně u tohoto případu, vysvětlit, jak to funguje? Pořídit si ŽV zvládnu. Co dále? Každý měsíc budu od zaměstnavatele fakturu. Z jaké částky těch 120 000,-  nakonec budu odvádět daň a jak vysokou? Je možné uplatnit slevu na poplatníka a na studenta? Kolik bych zaplatil na konci roku zdravotní a sociální pojištění a kolik bych další rok platil měsíčně? Je ještě něco, co bych měl vědět?

Mnohokrát děkuji za případnou odpověď, moc by mi to pomohlo.

 

#2 2009-01-13 22:12:16

Zdena
Moderátorka

Re: Student a ŽL (konkrétní příklad)

Neuvádíte to nejdůležitější - jaké budete mít k tomuto příjmu výdaje.

Offline

 

#3 2009-01-14 16:56:28

MrDuck
Host

Re: Student a ŽL (konkrétní příklad)

Výdaje v současné době asi žádné nebudou.

Jestli jsem pochopil správně, co jsem se ještě dočetl, tak z příjmu 120 000,- ročně je daň 15%, čili 18 000,-. Od toho odečtu slevu na poplatníka a popřípadě studenta celkem 28860,-, takže bych neměl platit žádně daně?

Jak by mi vyšlo zdravotní a sociální pojištění? To se mi už nepodařilo dopátrat...

Děkuji

 

#4 2009-01-14 22:27:58

Zdena
Moderátorka