Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2008-12-31 17:40:59

Radoslav
Člen/ka

Musím platit silniční dan

Dobry den,chci se zeptat začal jsem podnikat na vedlejší pracovní činost v listopadu 2008,nechci si za rok 2008 uplatnovat naklady na auto.Protože jsem ho ani nepoužíval.Někdo mi ,ale říkal,že i když auto nepoužívám měl bych platit dan za auto.Jak prý budu dokazovat že jsem ho nepoužíval,jsem elektrikář ale na práce jezdím firemním s práce.děkuji za odpověd

Offline

 

#2 2009-01-03 23:09:14

Zdena
Moderátorka

Re: Musím platit silniční dan

Pokud jste své auto nepoužíval k podnikání, pak nejste povinen platit silniční daň. Mohl jste jezdit hromadnou dopravou, nebo třeba na kole (na koloběžce, parníkem, na motocyklu), za které se silniční daň neplatí. Nevidím důvod, proč byste měl prokazovat, že nejezdíte vlastním autem.

Offline

 

#3 2009-01-04 12:11:02

Radoslav
Člen/ka

Re: Musím platit silniční dan

Děkuji za odpověd.Hned se mi to nějak nezdálo.Prosím vás můžu se ještě zeptat,začal jsem pracovat na živnostenský list jako bočák 11.měsíc 2008. Vydal jsem jen 2 faktury asi na 45 000kč, z toho mám naklady za materiál 20 000kč,ale budu odčítat ještě počítač ,poplatek za živn.list atd.Takže mé vydaje budou i s tím materiálem 58 000kč.Budu platit z nějaké min.částky soc.a zdrav.a dan.Zajímá mě to jen ted at vím na co se nachystat,od nového roku si budu platit ůčetní.Moc děkuji za nějaký příklad.

Offline

 

#4 2009-01-07 00:14:47

Zdena
Moderátorka

Re: Musím platit silniční dan