Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
firma s.r.o. - prodejna - plátce DPH - obdržela objednávku od zákazníka na cca 400 ks balíčků pro své zaměstnance - vánoční dárky - do hodnoty Kč 500,-. Jak je to prosím s DPH u prodejny?
Balíček bude obsahovat sortiment z prodejny /čaje, kosmetika, bižuterie/. Zboží v balíčku musí být do hodnoty Kč 500,- /tzn. ZD do 500,- + DPH/, Prodejna vystaví zálohovou fakturu asi v 9/2022 s dodáním ve 12/2022, jak to bude s DPH u prodejny??
Dle mne se jedná o klasický prodej zboží, takže prodejna v momentě zaplacení zálohy odvede DPH?
A zálohová faktura bude na celkovou částku vč. DPH /tzn. 500+DPH x počet kusů/, DPH se po zaplacení vypočítá z celkové částky a odvede, po dodání zboží /balíčků/ vystaví prodejna daňový doklad s případným doplatkem nebo bez doplatku.
Rozumím tomu prosím dobře?? Jedná se o klasický prodej zboží vč. DPH.
DPH by se u dárků do Kč 500,- neodvádělo pouze v případě, že by prodejna tyto "balíčky" věnovala obchodnímu partnerovi.
Děkuji za vysvětlení.
Offline