Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
prosím o radu, jak mám správně zaúčtovat pořízení zboží. Jsme plátci DPH, objednávali jsme u anglické firmy (když byli v EU byl to obchod v rámci EU zóny). Po vystoupení z EU si založili pobočku v Německu a zřídili německé DIČ. Nyní mám fakturu z Německa s německým DIČ, platba na německý bankovní účet, ale zboží je odesláno ze skladu z Anglie přes Francii k nám do ČR. Na faktuře je uvedeno "Simplified triangulation - article 141 EU VAT directive". Mám toto pořízení zaúčtovat jako bych nakoupila v EU? Nebo pouhé odeslání zboží ze země mimo EU něco ovlivňuje?
Děkuji moc moc za rady, už jsem úplně zoufalá :-(
Simča
Offline
Dobrý den. Podle textu na faktuře by mělo jít o třístranný obchod. Vy jste poslední osoba, která podle mého názoru postupuje stejně, jako při pořízení zboží z jiného členského státu. V přiznán í řádky 3 (4), pokud je nárok na odpočet, tak 43 (44), v KH do A.2.
Offline
Dobrý den,
mohu ještě k tomuto tématu jeden dotaz? Není potřeba hodnotu pořízení uvést i na řádku 30 v přiznání k dph? Nebo je určen jen pro "prostřední osobu"?
Děkuji mockrát. Simča
Offline
Dobrý den. Řádky 30 a 31 jsou určené jen pro prostřední osoby.
Offline
Dobrý den, děkuji za rychlou odpověď. Přeji krásný den.
Offline