Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2017-10-30 12:20:31

Dagmar80
Člen/ka

OSVČ hlavní činnost a souběžně HPP zkrácený úvazek

Dobrý den,
moc prosím o ujasnění a radu, jak řešit ...Jsem zaměstnancem malé rodinné firmy, nejsem studovaná účetní, ale vykonávám pro firmu veškeré administrativní práce, doposud jsem měla vše v pořádku, jak přiznání, přehledy....Firmu vlastní bratr, a ten se o příjmy a výdaje dělí se svou manželkou, spolupracující osobou. Ta platí samozřejmě doposud zálohy ZP a SP vždy z přehledu po podání daňového přiznání ze své "rozdělené části". Za loňský rok jí vyšla už i povinnost odvést 2 x ročně zálohu na daň z příjmu, což v loňských letech nesplňovala. No a letos si začala několik měsíců přivydělávat ještě  na DPP v jedné firmě, kde příjem nepřesahuje 10.tis ani 300 hod za rok, prohlášení jim nepodepsala, tedy odvádějí (snad) srážkovou daň a nikam se mi ty její zanedbatelné příjmy "plést" v daň. přiznání ani nebudou ( což mám snad zjištěno správně, že když je daň odvedena, nemusím tento příjem již uvádět při společném daň. přiznání s manželem). Nyní však přišla s tím, že by příští rok chtěla nastoupit do zaměstnání u toho daného zaměstnavatele na HPP a zřejmě jen na zkrácený úvazek, ale nevyloučila, že  možná i na klasický úvazek.
Jak se tato situace bude brát z pohledu záloh na ZP, SP, daňové přiznání a podobně? Když tak pročítám veškeré informace o této problematice, co a jak, tak mám  více a více pocit, že se v tom ztrácím. ...Ale tímto mi opravdu zamotala hlavu. Jak to bude s jejím OSVČ? Může zůstat stále hlavní? Nebo se automaticky stane OSVČ vedlejší?