Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobré nedělní odpoledne Zdeni, dlouho jsem vás neotravovala s žádným dotazem :D
Prosím o váš názor.
FO, DPH, daňová evidence.
Tato osoba má obchod, kde prodává zahrádkářské potřeby a zámky, klíče.
Má taky ale činnost, zámky vyrábí, kompletuje, vyrábí klíče na míru, montuje trezory, jezdí nouzově otevírat dveře.
Doteď jsem všechny přijaté faktury zapisovala do deníku jako nákup zboží, a při tržbách a fakturaci používala prodej zboží.
Stále víc mi to ale vrtá hlavou. Myslím, že nákup zboží a prodej zboží by se měl používat jen tehdy, kdy něco nakoupím a v nezměněném stavu to prodám?
Pokud mu přijdou surové klíče a on je opracuje na přání zákazníka nebo přijdou díly a on zkompletuje zámek, není to už nákup materiálu a prodej výrobků?
Je to velká chyba, když to všechno zapisuju NZ/PZ?
Ono z hlediska daňového je to asi jedno, všechno jsou daňové výdaje a příjmy, ale potom na konci roku netuším jak to bude s inventurou, fungujeme tak, že mi podnikatel vyjede ze svého počítače stav zásob a já to zapisuji do DaP a do výkazu o majetku a závazcích.
Děkuji.
Offline
Dobré odpoledne, Jitko. Nákup a prodej zboží by se měl používat tehdy, když něco nakoupíte a v nezměněném stavu prodáte. Surové klíče a díly zámků jsou podle mého názoru spíš materiálem, než zbožím. Ale nelámala bych si s tím příliš hlavu. Jak píšete, z daňového hlediska je to celkem jedno, takže zápisy NZ/PZ nevidím jako velkou chybu. Na konci roku máte porovnat evidovaný a skutečný stav zásob. Předpokládám, že nakupované zboží a materiál dáváte na sklad a na základě tržeb a faktur odepisujete ze skladu. Je jedno, jestli máte jeden sklad pro všechno, nebo sklad zboží a sklad materiálu. V daňovém přiznání je to stejně v jednom řádku:-)
Offline
Zdeni, to je právě to, podnikatel sklady nevede. Já mu dělám účto externě, musela bych každou položku dávat na sklad já. No to si nedovedu představit.
Offline
Podle § 7b/4 ZDP má podnikatel k poslednímu dni zdaňovacího období zjistit skutečný stav zásob (hmotného majetku, pohledávek a dluhů). Zatím dobré, inventury zásob dělá. Pak ale musí o případné rozdíly upravit základ daně podle § 24 a 25. Jak zjistí ty případné rozdíly? Řekla bych, že porovnáním evidenčního stavu (tj. skladové evidence) se stavem skutečným:-)
Při jeho sortimentu si také nedovedu představit, že bych mu vedla sklady. Co třeba kontrola korunou?
http://www.stribro.cz/yread.php?id=3718
http://diskuse2.jakpodnikat.cz/viewtopic.php?id=5281 příspěvek od Dagis.
Offline