Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, prosím o radu. Řeším toto poprvé. Od 1.1.2016 do 12.2.2016 jsme měli zaměstnankyni. Podepsala u nás daňové prohlášení a za leden a únor jí byla odečtena sleva na poplatníka. Pak se do naší firmy znovu vrátila od 1.8.2016 a pracuje zde dosud. Nyní zpracovávám její žádost o roční zúčtování. Předložila Potvrzení o příjmech od jiné firmy, kde pracovala v druhé půlce února a tam je info o tom, že u nich také na únor podepsala daňové prohlášení a nebyla jí stržena žádná daň, tj. také uplatnili slevu na poplatníka. Od konce února do 31.7.2016 byla na pracovním úřadě.
Jak to mám řešit? Celkově jí vychází, že nebude za rok 2016 platit žádnou daň, vše pokryje roční sleva na poplatníka a dostane zpět veškeré zaplacené zálohy. Ale jak to vyřešit správně papírově? Mohu zpracovat roční zúčtování záloh? Nebo si má podat přiznání? Druhou firmu jsem oslovila, ale tam prý toto nikdy neopravují. Na internetu jsem našla jen případ, kdy zaměstnanec musí doplácet, to ale není náš případ. Děkuji za názory.
Offline