Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
mám pár oříšků, KH zatím budu dělat ručně, takže v tom tápu..
Fakturuji FO plátce DPH čtvrtletní -- nájemníkovi, který je neplátce:
1.Nájem do 10tis. - je osvobozen od dph - neuvádím v KH
2.Záloha teplo (15%) - záloha do 10tis. - dávám do A5 - každý doklad (fa a číslo zvlášť) (roční celková fa číslo - dle spotřeby nad 10t A4 a pod A5 klasika),
3.Voda (15) většinou do 10tis. dávám do A5
4.Elektřina dle vlastní spotřeby- nad 10tis. dávám do A4 (pod 10tis. A5) - problém je, že neznám DIČ, dle školení nemusím zadávat pro neplátce nikde. Pokud ho seženu a dám ho tam u A4 stejně se to nespáruje (protože neplátce nedělá KH) tudíž do z KH vyhodí.
Jak toto evidujete? Díky
Ještě pro sichr evidence pro KH FA dodavatelské:
E.ON - platební kalendář č. - takže 3000,-Kč*12=36tis. takže měsíční záloha do B2
Celková fa nad 10tis. do B2
Teplo - dodavatel: dává fa o přijaté platbě s číslem do 10tis. čili tady půjde měsíční do B3 a celková fa dle výše.
O.K.?
Díky moc Žabíočko
Offline
Podle mého názoru je to O.K
Pokud pronajímáte podnikateli (osobě povinné k dani), tak by měl mít přidělené DIČ, například pro účely daně z příjmů. Jestliže z něj vymámíte DIČ, tak faktury nad 10 tis. Kč uvádíte v A.4. Pokud nesdělí své DIČ, tak všechno do A.5., bez ohledu na limit.
Offline
Jen prosím o ujištění: Platební kalendář e.on má svoje číslo dokladu. Toto číslo se ovšem neuvádí u měsíčních plateb - záloh - ani neeviduje v DE. Je to jiné číslo osobní VS.
Z hlediska KH uvedu u dané zálohy číslo VS nebo musí být číslo platebního kalendáře u každé uznané měsíční zálohy?
Děkuji pěkně Ž.
Offline
Po přečtení http://www.financnisprava.cz/cs/dane-a- … povedi#XVI
to chápu, tak že, uvádím číslo Platebního kalendáře i když na výpisu b.u. používám k úhradě plateb VS, jelikož číslo kalendáře dostávám vždy se zpožděním.
Offline
U vystavených FA dle FS uvádím uskutečnění zdanitelného plnění ve tvaru DD.MM.2016 pouze v případě, že odběratel uhradí dříve ne UZP se uvádí toto datum, v ostatních případech vždy UZP. O.k?
Offline
Pokud hradíte zálohy na základě platebního kalendáře, tak v kontrolním hlášení uvádíte u každé měsíční zálohy číslo platebního kalendáře (nikoliv variabilní symbol).
Vystavujete nájemníkům faktury, nebo splátkové kalendáře?
Offline
Ano
Nájemníkovi vystavuji zálohové FA + za rok konečná FA (platební kalendář ne), nájemník je neplátce a je jedno jestli je to nad 10tis.Kč nebo pod, vždy dávám do A5..
Offline
Máte pravdu, faktury pro neplátce spadnou do A.5, takže nemusíte řešit, jak uvedete uskutečnění zdanitelného plnění. Daň pžiznáváte ke dni přijetí zálohy.
U vystavených faktur pro plátce uvádíte UZP podle faktury. Pokud zaplatí zálohu, tak ke dni přijetí zálohy.
Offline
Dobrý den prosím o info, zatím sem neřešila přelomovou FA, jak je to u faktury přijaté od dodavatele (oba plátci dph): byla vystavena 29.9. taktéž UZP (tedy v 3.čtvrtletí), uhrazená byla 17.10. (4.čtvrtletí).
modelově oba příklady:
A)částka FA je do 10tis. - dala bych ji až do 4.čtvrtletí (dph i kh)
B)částka FA je nad 10tis. - dala bych ji až do 4.čtvrtletí (dph i kh)
Děkuji za kontrolu Z.
Offline
Omlouvám se za tento dotaz, nechci zakládat další vlákno, logicky bych ji dala tam kde je UZP (tzn úhrada/přijetí: 17.10., prosím o reakci kolegy a kolegyně, Zdeničku:-)
Offline
Dobrý večer,
pokud jde o faktury vystavené v běžném režimu (nikoliv v režimu přenesení daňové povinnosti), tak je uvádíte v daňovém přiznání (a tím pádem i v KH) nejdříve v tom zdaňovacím období, ve kterém jste měli k dispozici daňový doklad. Jestliže jste obdrželi fakturu až v říjnu, tak ji dejte do 4. čtvrtletí. Datum úhrady nehraje roli.
Offline
Ano, běžný řežim.
Obdžela jsem ji těsně na přelomu 9/10 měsíce, uhradila až v 10.měsíci. O.K. takže ji mohu dát do října, jde mi o to jak bych to udělala, pokud bych ji dala do září a dodavatel do října u částky do 10tis. O.K. asi o nic nejde, ale co kdyby to byla vyšší částka? Tam by to byl asi problém. Děkuji za rady jak toto řešit.
Offline
Jestliže dodavatel uvedl na faktuře DUZP 29.9.2016, tak ji musí vykázat v září. Pokud jste měli daňový doklad v držení už v září, tak jej můžete uvést do 3. čtvrtletí 2016. Jestli jste obdrželi daňový doklad až v říjnu, tak jej vykážete v přiznání k DPH a v KH ve 4. čtvrtletí 2016. Nebo třeba až ve 2. čtvrtletí 2019, na uplatnění odpočtu máte 3 roky. U faktur nad 10 tis. Kč, která rozepisujete do KH jednotlivě, zapíšete do sloupce DPPD datum, který uvedl na daňovém dokladu dodavatel, tedy 29. 9. 2016. Plnění v hodnotě do 10 tis. Kč se uvádějí v KH souhrnně, tam by neměl být problém.
Offline
Dobrý večer, požádám o radu, vystavila jsem 2x FA, v 6.měsíci (2.kvartál), uhrazeny po splatnosti až v 7.měsíci. Je nutné ji uvádět do KH a DPH po 2. kvartál nebo až 3? DUZP je 21.05 u obou, splatnost v 21.06. Uhrazeny až 5.7. Děkuji Z.
Offline
Dobrý den. Vystavené faktury uvádíte v přiznání k DPH (a tím pádem i v KH) podle DUZP, v uvedeném případě patří do 2. Q 2017. Den úhrady je důležitý jen pro daň z příjmů, v DPH nehraje žádnou roli.
Offline
Děkuji. Zakázník mi ovšem bez dohody uhradil obě FA dohromady (tzn. FA12100 15500,-Kč i FA12101 30000,-) pod číslem jedné FA12100 45500,-
Jak postupovat? Já si v DE spojím do jedné FA (FA12100, druhou smažu obsah a uveudu jako chybu)+ do KH uvedu pouze tu jednu FA 12100 (VS je i v bank.výpisu) + částka dohromady? Zákazníkovi musím napsat ať uvede pouze tuto jednu s celk. částkou do svojeho účetnictví (KH + DPH).
Před KH bych to normálně vyřešila interně a nechala oba doklady zvlášt - spárovala s bankou a hotovo, tady mám trošku strach. Případně jaký postup byste doporučila?
Velmi děkuji Ž.
Offline
Dobrý den. Řešila bych to stejně, jako před KH, nechala bych každý doklad zvlášť. U sebe bych nic neměnila. Pro jistotu zavolejte zákazníkovi, ale předpokládám, že i on vykáže v kontrolním hlášení každý doklad zvlášť, pouze uhradil faktury jen pod jedním variabilním symbolem.
Offline
Dobrý den, měla jste pravdu, pouze to "spojili" interně. Prosím o rychlý dotaz: Zapomněla jsem do 2Q dát jednu FA přijatou (na částku 400,-Kč) - vystavena 31.3.17 - uskutečnění plnění 31.3.17. splatnost 14.4.17, uhrazena byla 22.4.17. Normálně ji zadám do programu - evidence - UZP mám nechat nebo můžu změnit? V KH bude v koši takže o nic nejde. Jde mi pouze o DPH. Děkuji Z.
Offline
Pokud se přijatá faktura načte do přiznání a KH za 2. Q 2017, tak bych nechala původní UZP.
Offline
Pokud nenačte, přepíšu UZP na datum úhrady. O.K.? Děkuji
Offline
Dobrý den, vracím se prosím ještě k dotazu výše: "Dobrý večer, požádám o radu, vystavila jsem 2x FA, v 6.měsíci (2.kvartál), uhrazeny po splatnosti až v 7.měsíci. Je nutné ji uvádět do KH a DPH po 2. kvartál nebo až 3? DUZP je 21.05 u obou, splatnost v 21.06. Uhrazeny až 5.7. Děkuji Z."
Tyto dvě FA mi program (DE) nedává do DPH 2q, jelikož nebyly v tomto kvartálu uhrazeny, byly uhrazny až v 7/2017. Co mám tedy uvést v KH? FA tam uvednu, ale datum úhrady není? resp je až 5.7. Nebo dám UZP?
Pak tedy nebude sedět DPH a KH.
Moc děkuji, zatím jsem měla vždy vše uhrazeno do konce daného kvartálu. Z.
Offline
Opravuji v DPH se obě FA zobrazují, takže je to O.K., jde o to jak to správně zapsat do KH? Děkuji
Offline
Program by měl zařazovat faktury do přiznání a do KH podle UZP. Počítám, že program sám zařadí faktury i do KH.
Jestli jsou to faktury v hodnotě nad 10 tis. Kč, tak je rozepište do KH jednotlivě do oddílu A.4. Faktury v hodnotě do 10 tis. Kč spadnou do součtového oddílu A.5.
Předpokládám, že se jedná o faktury za běžné tuzemské plnění (dodání zboží, poskytnutí služby), které jste uvedla v ř. 1 nebo 2 přiznání.
V oddílu C kontrolního hlášení najdete kontrolní součty, podle kterých si budete moci ověřit, zda údaje z KH sedí s údaji vykázanými v přiznání k DPH.
Offline
Používám zatím starý program, který toto ještě neumí KH a dělám ručně (nový již mám), ale musím ještě na doškolení :-(
Jde mi pouze o uvedení datumu DPPD v KH - pokud bylo uhrazeno až 5.7.2017 - uvedu tedy toto datum? nebo UZP - 21.5.2017?
Samozřejmě to projdu, jestli sedí DPH a KH.
Děkuji moc Z.
Offline