Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý večer. A je to tady - jdu dělat poprvé kontrolní hlášení za malého podnikatele - plátce DPH. Hledám asi vědu již úplně ve všem. Potřebuji si shrnout - podnikatel nevystavuje paragony, ale vždy faktury - tedy vystaví fakturu ať se jedná o částku do 10-ti tisíc nebo nad 10000,- ať to je hotově nebo převodem, nerozlišuje, zda se jedná o firmu nebo obyčejného človíčka. Bude platit pravidlo, že pokud to je do 10-ti tisíc ,tak to patří do stejného oddílu ať to je fakturováno na firmu nebo na toho obyčejného človíčka?tedy do A5, ale pokud to je nad 10000,- tak na firmu přijde do A.4 a na obyčejného človíčka přijde opět do A.5? do A.5 to přijde jednou částkou za všechny vystavené faktury bez rozpisu na jednotlivé řádky? a zase naopak přijaté faktury, paragony, prodejky je to samé pravidlo akorát - do 10000 B.3, nad 10000,- B.2?? Je nějaké pravidlo kdy se má vystavit doklad tzv. Prodejka?? před kontrolním hlášením se takový doklad k nám snad ani nedostal, za to teď jich tam je od dodavatelů požehnaně - něco mi uniklo - nějaká novinka po novém roce??? díky za odpověď
Offline
Vystavené faktury v hodnotě do 10 tis. Kč (včetně daně) se zapisují jednou částkou za všechny vystavené faktury do oddílu A.5., ať je fakturováno na firmu, nebo na obyčejného človíčka.
Faktury v hodnotě nad 10 tis. Kč vystavené pro plátce, osoby povinné k dani neplátce a pro právnické osoby nepovinné k dani se rozepisují na jednotlivé řádky do oddílu A.4.
Totéž platí u přijatých daňových dokladů. Pozor na splátkové a platební kalendáře.
Žádné pravidlo na vystavování Prodejky není.
Offline
Děkuji za odpověď. Takže pokud mám v ruce rozpis záloh na el. energie - od října 2015 do října 2016 - vezmu celé to období x částku a podle toho jaká mi vyjde výsledná částka, tak dám nad 10tis. do B.2. a do 10tis do B.3 , ale budu rozepisovat dle datumu platby do každého měsíce, já tam totiž nevidím datum zd.plnění, ale pouze datum doporučené úhrady,... děkuji za odpověď
Offline
Pokud je celková částka záloh na el. energii za období od října 2015 do října 2016 vyšší, než 10 tis. Kč, tak jednotlivé zálohy uvádíte v oddílu B.2., i když jsou nižší, než 10 tis. Kč.
Jako DPPD můžete uvést den odepsání úhrady z vašeho účtu (dle informací ze stránek Finanční správy), ale bude vhodné přidat nějaký ten den, jak píše uživatelka taxi, protože nárok na odpočet máte až v okamžiku, kdy má vaši dodavatel platbu na účtu.
Offline
Moc prosím o radu. Vystavené Fa nad 10.000,- Kč pro právnickou osobu /Obecní úřád, Základní škola/ která není plátcem DPH ani nemá DIČ /nebo má ale nesdělila nám ho/ kam v KH? A5 nebo A4. pídím se už druhý den po odpovědi ale jednoznačnou odpověď sem nikde nevyčetla.děkuji.
Offline
řeším stejné jako "avatavs" a jsem zvědavá na odpověď :)
plus rychlá otázka:
FO fakturuje zboží v hodnotě 190.000 kč včetně DPH firmě s.r.o. - společnost lékařů, kteří nejsou plátci DPH. Kam s dokladem, do A5?
Offline
A kdo je například osoba povinná k dani neplátce?
Offline
JitkaK napsal(a):
řeším stejné jako "avatavs" a jsem zvědavá na odpověď :)
plus rychlá otázka:
FO fakturuje zboží v hodnotě 190.000 kč včetně DPH firmě s.r.o. - společnost lékařů, kteří nejsou plátci DPH. Na faktuře DIČ chybí. Kam s dokladem, do A5 nebo A4? To bych ale musela znát DIČ ne?
Offline
avatavs napsal(a):
Moc prosím o radu. Vystavené Fa nad 10.000,- Kč pro právnickou osobu /Obecní úřád, Základní škola/ která není plátcem DPH ani nemá DIČ /nebo má ale nesdělila nám ho/ kam v KH? A5 nebo A4. pídím se už druhý den po odpovědi ale jednoznačnou odpověď sem nikde nevyčetla.děkuji.
Obecní úřad a základní škola nemají žádného zaměstnance, ani neplatí jiné daně, že jim nebylo přiděleno DIČ? Jednoznačnou odpověď asi nenajdete. Buď si iniciativně najdete jejich IČO (tím pádem znáte i jejich DIČ) a uvedete v části A.4., nebo nevyplníte DIČ a uvedete v části A.5.
Podle pokynů k vyplnění KH máte uvést v části A.4. V případě neplátců, nebo právnických osob nepovinných k dani máte uvést DIČ podle § 130 daňového řádu.
Offline
takže rozumím tomu dobře, že pokud se bude jednat o obecní nebo městský úřad nebo o základní nebo střední školu a faktura bude nad 10 tis, jsem povinna si dohledat DIČ a zapsat fakturu do A4?
právnická osoba, neplátce DPH, taky A4?
musí být na faktuře dopsané DIČ?
Offline
DIČ je povinnou náležitostí daňového dokladu podle § 29 ZDPH. Nejste povinna si dohledat DIČ, oni nejsou povinni Vám je sdělit:-)
Pokud budete mít DIČ odběratele (i právnické osoby neplátce DPH), tak uveďte v oddílu A.4., pokud ne, tak v oddílu A.5.
Offline