Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobry den,
v roce 2012 jsem si jako OSVC (a platce DPH) koupil notebook za 39000 bez DPH (jsem programator). Celou vysi DPH jsem si odecetl pri porizeni, notebook nijak neeviduji, vydaje uplatnuji pausalem.
nyni jsem si koupil novy notebook a stary bych rad prodal. Pokud tomu rozumim dobre, mel bych -
1) K prodeji vystavit doklad na cenu obvyklou, uvest cenu bez dane a DPH.
2) Odvest DPH FU.
3) Fakturu priznat jako prijem, tedy z prodejni ceny zaplatim dan, soc. a zdrav. pojisteni.
mam nasledujici otazky -
1) Je vyse uvedene spravne?
2) Je nutne i v pripade prodeje drobneho majetku prodej dodanit - zapocitat jako prijem (neni to bezny nakup-prodej)?
3) Jakym nejjednodussim zpusobem stanovim cenu obvyklou? Rad bych prodal bez odkladu za dobrou cenu, bude me FU nahanet, ze jsem mohl prodat za vyssi? Musim platit odhadce? Mohu minimalni cenu stanovit jako 2/5 puvodni (notebook je stary 3 roky)?
4) Kdybych bylo notebooku 5 let, jak by se situace zmenila (ctu, ze pak neni nutne odvadet DPH)?
5) Jsem povinen poskytnout pri prodeji s fakturou zaruku?
Nevim zda je to mozne nejak lepe optimalizovat, pri vyse uvedenem postupu se puvodni odpocet DPH vzhledem k nynejsim starostem nejevi jako extra vyhodny (vcetne bodu 2, dodaneni).
Dekuji velice, s pozdravem
Offline
Proč za cenu obvyklou? Prodáváte osobě, se kterou jste ekonomicky nebo personálně spojený? Jestliže prodáte notebook cizí (nespojené) osobě, tak prodáte za cenu, na které jste se dohodli.
Offline