Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2008-09-07 16:16:09

Filip Letocha
Člen/ka

sídlo firmy

Dobrý den, mám problém, jsem student a založil jsem si živnostenský list na volnou živnost. Na výpisu mám uvedeno Bydlište: moje trvalé bydliště a Místo podnikání: taky trv. bydliště. Sídlo fimry sem neuváděl. Chci se zeptat, jestli potřebuju souhlas majitele bytu abych tyto udaje mohl mít uvedeny v listě. Rsp. jestli je to v případě nesouhlasu majitele nějak právně napadnutelné. Ještě uvádím, že bydlím u rodičů, kde sem se setkal s projevem nesouhlasu k mému podnikání. Děkuji za odpověď.

Editoval Filip Letocha (2008-09-08 09:52:35)

Offline

 

#2 2008-09-08 22:22:59

Zdena
Moderátorka

Re: sídlo firmy

Jako fyzická osoba nemůžete mít sídlo, sídlo má pouze právnická osoba (například s.r.o.). Vy máte místo podnikání, navíc můžete mít ještě další provozovnu/y/, pokud k nim máte vlastnické, nebo užívací právo.  Jestliže je provozovna umístěna v bytě, který sám nevlastníte, tak potřebujete souhlas vlastníka bytu. Bez souhlasu majitele vám provozovnu nezapíší.

Offline

 

#3 2008-09-09 07:27:46

Filip Letocha
Člen/ka

Re: sídlo firmy

A souhlas potřebuji i k místu podnikání?? nebo jen k Provozovně?

Offline

 

#4 2008-09-09 11:24:01

Zdena
Moderátorka

Re: sídlo firmy

Souhlas potřebujete jen k provozovně. Místem podnikání je místo, odkud svoji činnost pouze řídíte, organizujete a plánujete. Pokud byste ale chtěl v bytě rodičů živnost provozovat, tedy přímo vykonávat, pak s tímto vaši rodiče nemusí souhlasit.