Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2014-09-01 16:14:14

danonel
Člen/ka

jak právně ošetřit tento pracovní partnerský vztah

Dobrý den, prosím o radu s tímto problémem.
pracuji jako OSVČ a zároveň mám také už jednu DPP .

V současné době si moje kamarádka jako OSVČ otevírá provozovnu s podobnou pracovní náplní ,a já bych na této adrese 1-2 dny v týdnu ráda působila ,tzn...využívala tento pracovní prostor ke svému případnému podnikání ( kancelářské činnosti)  ... ale zároveň  je potřeba, abych jí zastoupila... =   mohla za ní v tyto dny přijímat pracovní zakázky, když ona zrovna nebude v provozovně fyzicky přítomna.( je to servis oprav oblečení s prodlouženou pracovní dobou )

Každá z nás má tedy v současné době svojí firmu, která má podobné pracovní zaměření.. a vlastně spolupracujeme mezi sebou..... a je potřeba nějak smluvně ošetřit, abych  jí mohla v její firmě zastoupit v době její nepřítomnosti..., tzn. přijmout zakázku...  a aby to bylo  účetně co možná nejjednodušší....  s tím ,že žádný plat  za dobu strávenou v této provozovně  od ní nepožaduji...  a aby i ona s tím měla co nejméně papírování... ( žádné odvody za zaměstnance atd)

Obávám se totiž vysoké pokuty v případě návštěvy z inspektorátu práce.. že nejsem zaměstnanec...a tudíž by to vypadalo na nelegální zaměstnávání... kdybych byla v provozovně sama a obsloužila nějakého zákazníka.. a přišla by kontrola.
jakým způsobem nejlépe tento vztah ošetřit Dohodou o pracovní činnosti ?  příležitostná činnost ?

děkuji Dana

Offline

 

#2 2014-09-10 22:25:25

Zdena
Moderátorka

Re: jak právně ošetřit tento pracovní partnerský vztah